lördag 8 januari 2011

Soliga hälsningar från Aonang Thailand!

Tjingeling fina vänner och Gott Nytt År på er! Nu är vi i underbara Thailand ÄNTLIGEN...
Vi har hunnit med Bangkok i 4 dagar och är nu i Aonang. Livet leker känns det som förtillfället:-) Vi solar, badar, äter och dricker gott, shoppar och tankarna är långt ifrån handling, matlagning, städ och tvätt + allt det andra som hör vardagen till...
Hoppas allt är bra med dig fina vän och att du har fått en fin start på 2011!

Nu måste jag sluta för jag och mannen måste koncentrera oss på att höra vår hotellgrannes bråk! Ja det är sant de skriker så åt varandra så att vi hör det GULP!


Vi hörs fina, kramar i massor Thaimaman...




På en av mina "favoritöar" Poda i krabiprovinsen så bor det vilda små apor i öns ytterkant. Gissa om barnen är förtjusta i dem, det gäller dock att hålla sig på avstånd för dessa små djur är pigga på att "skoja" lite med oss besökare. De som kommer förnära riskerar att förlora solhatten, drickan osv...



Röd mama & röd dotter... -Fy mig! Men, jag måste tillägga att vi har hög solskyddsfaktor varje dag men ibland tycks det inte hjälpa;-(



Mmmmums så god thai maten är...



I Aonang (krabi) där vi är just nu så åker vi båt varje dag till olika öar för sol & bad. På den här bilden är vi på väg till mysiga Poda:-)


På bilden ser ni vårt lilla vattendjur Neo...

5 kommentarer:

  1. Häääärliga bilder att vila ögonen på i dessa kalla dagar. Njut av värmen och ta hand om fina familjen. Kram Helen.

    SvaraRadera
  2. Åh, så UNDERBART! Jag är ju bara så avundsjuk. Jag lääängtar så efter sol!

    Poda är en favorit för mig också! Perfekt med Krabi där man kan åka till så många fina öar och stränder!

    Ta nu hand om er och NJUT av en härlig semester!

    Kram
    Therese

    SvaraRadera
  3. Underbart! Vi har en resa inplanerad till nästa år. Längtar så. kram kram

    SvaraRadera
  4. Hej Sofia!
    Va skönt att ni har det bra och vilken modig och handlingskraftig man du har!!! Vilken tur att det gick så bra....jag mår också illa när jag tänker på hur det där kunde ha gått!
    Thailand är underbart, längtar tillbaka varje dag jag vaknar och ser snön här. Blääää.
    Men nu laddar vi för Formex, ska bli kul och vi hoppas på många nya trevlig kunder såklart. Njut nu av din semester och ta hand om varandra!
    Kram Helena (Färg&Form)

    SvaraRadera
  5. Åååååå vad avis man blir, har precis kommit hem från en vecka i Egypten men de hade jag lätt bytt bort mott några dagar i hos er.
    Ha en fortsatt bra semester kram malin

    SvaraRadera