söndag 9 januari 2011

Fantastisk dag med otäckt slut!

Hej vänner! Idag har vi haft en fantastisk dag på en liten Ö som heter chicken Island.
Det var första gången vi var där men absolut inte den sista. Vattnet var turkost, stranden kritvit och inte jätte tjock av turister.
Efter en heldag på stranden gick jag och Tindra till en salong som gjorde flätor i hennes hår och jag passade på att få lite fotvård och efter ett tag kom sonen, mannen och svärfar och tog fotmassage.
Glada och nöjda gick vi därefter för att äta kvällsmat på restuarang. Det var då det hände det som bara inte får hända... Precis när vi skulle gå över ett övergångsställe så kommer en motorcykelbrud i full fart (hon blinkade inte till vänster utan svängde bara och tokgasade när hon svängde). Jag såg henne i sista sekund och drog undan Neo från att bli totalt mosad men han fick dock en smäll på sidan och började gråta hysteriskt av smällen och chocken.
MC bruden säger då på engelska att vi ska se oss för och gasar sedan iväg som en raket... Jag försökte uppfatta reg.nr men hann ej samtidigt som jag skulle trösta min älskade Neo och se om han var skadad.
Mannen har nog aldrig i sitt liv sprungit så fort utan sprang efter henne och en annan MC förare från Frankrike stannade sin MC och tog upp Jonas för att hinna i fatt kvinnan. De hann i fatt henne och tog regnr och vet ni vad hon gjorde då! Hon gasade ifrån dem...
Men slutet gott allting gott nu är hon polisanmäld och en smitning tror jag inte den thailändska polisen tar speciellt lätt på.
Lillprinsen Neo har hämtat sig från chocken och vi alla är såå tacksamma för att allt gick så bra men fy vad jag mår illa när jag tänker på vad som kunde ha hänt!

Nu till något roligt imorgon ska vi möta upp syrran och hennes man och son i Koh lanta för att sedan ta oss vidare till Koh Mook. Det ska bli så roligt:-)


Kramar i massor Sofia




Tänk dagen började så bra för vår lille sjuåring han tappade sin 5-tand på Chicken Island och var så stolt:-)


Idag har dessa fossingar fått fotvård och det har jag för vana att göra i Thailand för visst är det värt en 50-lapp för att få baby fötter:-)

7 kommentarer:

  1. Hej Sofia!

    Jag är så avissssss. Här är det 2 plusgrader och grått. Njut i massor. Otäckt det som hände, tur att han inte blev skadad.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. chicken island är ju helt underbart,jag förstår att ni njuter.Vad härligt med koh mook vi var på väg dit men hamnade på koh rok istället.En ö utan hotell men med otrolig strand o fantastiska snorkelvatten.Kan verkligen rekomendera en dagsutflykt dit.Men nästa gång vill jag till koh mook om du kan rekomendera det.Ha en fortsatt skön semester. hälsningar Marlene

    SvaraRadera
  3. Men åh så otäckt!! Vilken tur att det gick så bra som det gjorde! Förstår att ni blev chockade och rädda! Vilken idiotbrud!

    Chicken Island är ju i alla fall fantastisk! Fötterna dina är fina och redan SÅ bruna!

    Var rädda om er nu!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men fy vad hemskt! Stackars Neo! Hälsa och krama han så mycket från Sebban och även oss andra! Hoppas polisen får tag på hon som gjorde det!

    Hoppas nu att resten av resan blir toppen!
    Här är det som vanligt snö,kallt,tö,snö,kallt & tö. Sååå tråkigt! Jag och dom två små trollen ligger sjuka så det är väldigt lungt här! Ha det så toppen och sola massor och njut! Hälsa alla! Massa kramar Mickan

    SvaraRadera
  5. Men usch vilken genomrutten människa hon är!!!!
    Bryr sig inte ett dugg om att hon kört på ett barn!!!
    En normalt funtad människa hade kollat så att det inte fanns några fotgängare på vägen och hade dessutom bromsat in för att förhindra en smäll!!!!
    Jag hoppas att den där människan åker dit rejält för denna smitning!!!

    Vilken tur att det finns snälla och hederliga människor som ställer upp och hjälper till när olyckan är framme.
    Vilken tur att Neo inte blev svårt skadad och hoppas att ni alla slipper råka ut för några obehagligheter i fortsättningen.
    Ägna resten av dagen åt att göra saker ni tycker om!!!!!!

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Ååå skönt att det gick bra. Hoppas ni nu bara får trevligt på resan /stina

    SvaraRadera
  7. Men fy vad otäckt, skönt att de gick bra iallafall. Hoppas de får tag i henne och att hon får sig en rejäl omgång, jäklar vad arg jag hade varit. Hoppas resten av semestern blir bättre kram

    Ps hälsa Neo att han är otroligt snygg med sina gluggar i munnen.

    SvaraRadera