fredag 27 februari 2009

Endel vuxna är så dumma!!!

I går när jag hämtade Tindra på fritids så fann jag henne gråtandes i sitt klassrum tillsammans med en tårögd kompis Lovisa.
Det är inte lätt att berätta när man är som mest ledsen men med hjälp från Lovisa fick jag en bild om vad som hänt.

Händelse förloppet!
Tindra och Lovisa hade stått och hoppat i en vattenpöl och inte sett att en pappa gick förbi. Pappan som hämtat sin dotter på fritids hade blivit vansinnig och tagit tag i Tindra och sagt J-ordet flera ggr och hotat med att de skulle gå till deras lärare!
Sedan hade han släppt henne och bara gått därifrån!
Jag blev så arg när jag hörde detta hur kan man bli så arg på något barn som man inte känner att man tar tag i det och svär en massa till det.
Jag kan absolut bli jätte arg på mina barn men jag svär inte åt dem för jag försöker att lära dem att inte svära!
Och då ska inte någon annan vuxen göra det!!! Har jag rätt eller fel???

Tack och lov har Tindra jätte bra fritidsfröknar, de blev jätte upprörda över händelsen och skulle prata med den här pappan! Men jag funderar på om jag ska ta reda på vem det är och ta upp det med honom, vad tycker ni?

Tindra pratade om den elaka pappan hela kvällen igår och man hoppas bara att han är snäll mot sitt/sina barn!

1 kommentar:

  1. Jag skulle absolut ringa upp den här personem om det vore mitt barn..eller bättre,låta min man göra det.

    Kram från M

    SvaraRadera