torsdag 5 februari 2009

Magsjuka Hägrar!


Nämn magsjuka och jag springer!Den sjukan är det absolut värsta jag vet även om den nästan alltid går över snabbt.
Har någon i familjen magsjuka så mår jag illa en vecka framåt tills jag inser att jag klarat mig (vilket jag nästan aldrig gör).
I dag kom min syster Hanna och hennes son Lexus snart 1,5 år in till oss. Som jag nämnt tidigare bor vi på samma gata så vi träffas ofta.
Ibland vägrar Lexus gå in till sig när han kommer hem från dagis osv och idag var det en sådan dag! Han skulle promt in till sina"stora kusiner", jätte mysigt tyckte jag framtills Hanna ringer en halvtimme efter de gått hem och säger att Lexus har spytt.
Nu har den lilla kraken spytt ett x-antal ggr och jag sitter här livrädd för att vi är smittade, ha,ha!
Vår lille Lexus är en riktig smittobärare, vi blir ständigt förkylda efter gos med honom och i höstas lyckades den lilla killen ge oss magsjuka 2 ggr.
Nästa gång jag gosar med honom ska jag sprita händerna:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar