torsdag 2 december 2010

En sentimental mama!

Hej min vän hoppas din dag har varit bra. Här i Örebro är det kallt brrr... Imorse var det 18 minus och då är det jobbigt att stiga ur sängen. Eftersom vårt hus är gammalt så blir det lätt dragit på golven så just nu är det raggisar som gäller:-)
Ikväll har jag tittat på gamla foton på barnen och blivit helt nostalgisk tänk vad fort tiden går vart tar den vägen? Vi har ju 2 år och 3 månader mellan barnen så jag minns de allra första åren som rätt intensiva... Och ofta längtade jag till att de skulle bli lite mer självgående, sova hela nätter och främst längtade jag efter sovmornar:-)
Nu har vi sovmornar, sover hela nätter och barnen är självgående och så tittar jag på fotona och blir sååå sentimental och känner varför gick det så fort:-)...
Tänk på det om du känner att det är intensivt och om du har en liten eller några små att åren går så fort så försök att NJUTA så mycket det bara går:-)
Sen ska jag tillägga att det även är fantastiskt och njutbart med äldre barn och i mina ögon blir det bara bättre och bättre men de är så söta och mysiga de riktigt små!!

Här kommer några bilder på mina små:-)Tindra finns inte som baby på vår datorn för att för 9 år sedan hade vi inte digitalkamera...

Kram och go`kväll Sofia





Neo endast 1 år gammal:-)


Här är min lilla skrutta och ibland stora damen endast 3,5 år.



Tindra 9 år, Neo 7 år och jag själv snart 36 år... vad fort det går!!

6 kommentarer:

  1. Vad fina ni är! Det gäller verkligen att njuta de växer så fort! Tack för en bra blogg! Kram /Ronja

    SvaraRadera
  2. Viktigt det du skriver! Barnen är ändå det viktigaste och man måste ta vara på varje dag!!! Som Katarina Janouch skrev i en bok jag har, man har sina barn till låns tills de blir självständiga och vuxna...
    Ibland tror jag att vi alla föräldrar, av sterss osv glömmer att njuta till fullo! Men så viktigt!!!
    Kram Eleonor

    SvaraRadera
  3. Åh vet precis hur det är när man ligger i en varm säng och inte vill upp! Brr, jag fryser jämnt!
    Önskar er en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. gud så söt han var på bebis kortet er lille Neo. Tindra var lika söt som vanligt hon med.
    Undrar vem de brås på?;)

    SvaraRadera
  5. Jag har precis samma åldersskillnad mellan mina små gryn... och dom är 1 och 3 år nu. Gaaaanska intensivt om man säger så.
    Ska tänka på det du säger.
    Kram
    PS. Jättegulliga barn du har!!

    SvaraRadera
  6. Jag har precis samma ålderskillad som du har mellan dina barn. Mina är 1 och 3 år nu... gaaaanska intensivt om man säger så.
    Viktigt att tänka på det du säger!
    Kram
    PS. Vad söta dina barn är!!

    SvaraRadera