lördag 25 december 2010

Mätt, nöjd & glad!

Hallådär min vän hoppas du har och har haft en fin Jul. Jag sitter just nu väldigt mätt uppkrupen i kökssoffan och ska försöka summera julhelgen som faktiskt snart är över...
Gårdagen "Julafton" firade vi hos Jonas syster i Runnaby och där var Jonas 4 systrar med med män och deras barn. Huset var fullt med andra ord och vi hade en riktigt mysig afton!

Idag har har vi varit hos syrran Hanna och haft "lilla julafton". Vi är som många separerade kör vartannat år... Alltså varannan julafton med mannens familj och den andra med min familj.Det här införde vi sedan barnen kom för att vi ogillade stressen att var på två ställen på julafton.

När "gammlingarna" blev trötta och åkte hem ikväll gick killarna & barnen hem till oss och vi systrar stannade kvar hemma hos Hanna och gick ner i hennes källare och bastade och bubblade bubbelbad. det kändes som den BÄSTA julklappen att få lite egentid:-) med syrrorna...

Nej nu måste jag avrunda och säga hej och god natt för imorgon är det ingen vanlig dag för det är min 36 års dag... Oj oj då är jag närmre 40 än 30...

God natt och kram på dig!

// Sofia











Tomten kom då även i år också!


Ett foto från dagens julbord hemma hos syrran Hanna.



YES! Ett foto på syrrorna, mamma & jag och ingen av oss blundar! Det här går nästan till vår släktshistoria... okay alla tittar ju inte in i kameran men vad mer kan vi begära för som sagt alltid är det någon av oss som blundar...



Goa & glada barn...


Gårdagens jultallrik i all sin glans...Hmmm inte undra på att jag mår illa efter all blandning! Stackars, stackars lilla (stora) magen:-)






De tre "mupparna" i bubbelbadet;-)

2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga julaftonsbilder!

    Det måste betyda att det är din födelsedag idag! Happy, happy Birthday!!

    Hoppas du har och haft en riktigt fin födelsedag! =)

    Kraam Katta

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft en super trevlig jul. Hoppas du har fått en minst lika bra födelsedag. STORT grattis på din dag. kram malin

    SvaraRadera