fredag 1 januari 2010

Från koja till slott!

Ja ungefär så känns det när man åker hemifrån för att besöka min bästis Sara och hennes familj. Sara bor i ett nybyggt svart funkishus i Näsby och det är lika snyggt utvändigt som invändigt!
Igår firade vi in 2010 med våra kära Näsbyvänner och det var jätte mysigt.
Det är kul att även fast barnen är i så spridda åldrar så har de fantastiskt kul när vi ses!

Idag förbereds allt in i det sista för imorgon flyger vi mot Thailand...
Jag har nog mer resfeber än jag vill erkänna och går mest runt här hemma och virrar utan att så mycket händer. Men jag tröstar mig med att till kvällen kommer jag nog igång ordentligt för jag arbetar alltid bäst under hög stress:-)...

Hoppas du har fått en fin start på 2010 och att ditt år blir underbart!

Jag bjuder på lite bilder som vanligt från gårdagen! Kramar Sofia



Förrätten vi bjöds på var musslor med charlottenlök, vitlök, persilja och nybakt bröd. Musslorna var så goda så att i skrivande stund skulle jag lätt kunna äta ett helt fat själv...


Varmrätten bestod av lamm, potasiskaka med inbakad ost, rödvinsås samt krispiga grönsaker. En riktig fullträff som hade fått 10 poäng av mig i halvåtta hemma hos mig,hehe!


Vi bjöds på en fantastiskt god dessert som bestod av "turkyougurth",bär och nötter, mums!!


En helskön blandning av kids, en 2,5 åring, en snart fyraåring, en nybliven 6 åring och en 8,5 åring...


Jag med underbara värdinnan Sara...


Vuxenprat och underbar mat är aldrig fel:-)


Neo gjorde som han alltid gör när vi är borta bad om att få gå och lägga sig!
Men vi lovade dock att väcka honom till 12-slaget vilket vi självklart gjorde.


Ett helt underbart foto på Petter 2,5 år som har ätit med hela ansiktet:-)


Tindra satt inte många gånger under kvällen för det var mycket spring & lek...

5 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Maten ser verkligen underbart god ut, mums!
    Ser fram mot ditt Thailandbloggande.
    Hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  2. Man kan se på bilderna att ni är nöjda med det nya året. Gott Nytt år!//Mari

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på er. Och är inte alls avis på eran thailandresa........
    Shit vad man längtar efter värmen nu.
    Ha en skön semester och tänk inte på oss här hemma i kylan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år! Ha en skön resa nu! Kram Jeanette, Kevin och Anton

    SvaraRadera
  5. Men hallå nu borde ni väl ändå vara hemma. Saknar bloggen ta tag i den nu och berätta allt om resan. Kram malin

    SvaraRadera