fredag 29 januari 2010






I Ao Nang var Jonas syster Lena och hennes man Morgan och den sista dagen vi var där kom även deras bästa vänner och mötte upp oss.
Lena jobbade på min 35 årsdag så de kom aldrig då utan vi sa att vi skulle fira den i Thailand. Något som jag helt hade glömt bort men det hade inte hon...

Så sista kvällen lurade Jonas med mig ner på stranden för att titta på solnedgången och där möttes jag av en fantastisk sandtårta och så grattades jag av min underbara svägerska,hennes man och deras vänner:-)!
De hade tillsammans med Jonas anordnat en grillfest på stranden med fantastiskt god mat och därefter åt vi tårta, helt i thaistyle hihi! På tårtan stod det happy birthday Jonus, men,men!
Därefter fick vi en privat eldshow, med eldslukning och allt!
Och som avslutning på kvällen blev vi tilldelade varsin "eldballong som vi släppte upp samtidigt i luften och såg dem sväva över havet...Eldballongerna sägs ge lycka och att man kan önska sig något!

Helt klart en magisk kväll...Jag blir tårögd när jag tänker tillbaks.

Aonang var den första anhalten förutom Bankok och här spenderade vi 5 nätter.
Vi åkte båt ut till olika öar varje dag, supermysigt!



Den här bilden från Aonang tycker jag är helt fantastiskt, det är verkligen något drömskt över bilden!

Den här lilla ön Koh Mook spenderade vi endast 3 nätter på och det var med vemod vi lämnade den. Det som fanns var en liten och underbar strand och en pool precis intill och sedan ngra få resorter. Barfotaön kallas ön för och nu förstår jag varför. Det är sand överallt...

Koh Lipes enda shoppinggata!



Koh Lipe var en underbar ö som vi var på i 6 dagar. Här låg restaurangerna längs med stranden och under kvällstid spelades det musik och lyktor tändes överallt.



Mums vad gott det var:-)...


Tindra, Jonas och jag + svärfar älskade och älskar den thailändska maten medans Neo höll sig till chickenbits och hamburgare... Här på bilden mumsar Tindra på mat i annanas.



Här är en bild från en härlig kväll med underhållning på vårt hotell i Phuket. Neo hade mkt svårt att ta in att flickorna som dansade egentligen var pojkar, han undrade hela tiden hur det var möjligt eftersom de hade bröst...



Trafikfarligt ja! Men vad kul det är att åka Tuktuk:-)...



Både Tindra och Neo tjatade till sig varsin tatuering som skulle hålla i två veckor men den bleknade väsentligt på tre dagar...


Utanför vår altan i Phuket...

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Äntligen tillbaka:) Ni ser ut att ha haft det underbart, vill gärna se mer!Kramar Stina

    SvaraRadera
  2. oj oj oj vad ni verkar ha haft de toppen. Är inte alls avis. Nu kan man ju inte träffa er på ett halv år för då kommer jag se ut som ett lik igenföres med er.

    SvaraRadera