måndag 10 augusti 2009

Ett nej är tydligen inte alltid ett nej!

Jag och mina systrar har en så himla snäll pappa men han är också väldigt ENVIS!
Ett exempel på detta kommer nu...

När jag satt och räknade kassan på Våra Små ikväll så ringde telefonen länge och jag svarade trött för att jag blev avbruten mitt i räknandet. Det var min pappa som ringde och frågade om jag ville ha krusbär och jag tackade nej för jag visste att jag inte kommer att ha ngn användning av krusbär (förra veckan fick jag blåbär och rabarber och ett par veckor innan jordgubbar). Men ett nej är inte alltid ett nej för min pappa så han fortsatte att tala om krusbärkräm som jag kunde göra osv! Tillslut sa jag uppgivit okej du kan lämna bären hos Jonas för han och barnen är hemma!
Men då säger pappa att han har pratat med Jonas om bären och han har sagt nej tack han också.

När jag kom hem från jobbet stod krusbären på köksbänken och hur tror ni de kom dit?
Jo min sluga pappa hade ställt dem på trappan och när Tindra öppnade ytterdörren såg hon sin morfar åka iväg ien rivstart!

Jonas och jag skrattar uppgivet åt händelsen och förundras över envisheten!

3 kommentarer:

  1. Ja men tänk vilken god kräm du kan koka ikväll;-)

    SvaraRadera
  2. Såg föresten Neo vid skola idag när Oliwer och jag cyklade förbi. Han verkade ha de så bra så.
    Kanske ska ta och bestämma en dag grabbarna kan leka för de kryper i kroppen på Oliwer.

    SvaraRadera
  3. Fin blogg du har o ja älskar er affär :D våra små :D alltid trevlig personal ;)

    SvaraRadera