fredag 14 augusti 2009

Oj vad veckan gick fort!

Hej och nu är det fredagskväll igen, den här veckan har verkligen gått fort!
Idag var fritids stängt pga studiedag så Tindra har varit med mig på jobbet och Neo har varit och lekt med en kompis.
I brist på annat så tänkte jag bjuda er på ett gott och lättlagat Tacosrättrecept som jag fick av Alexandra (jobbar också på Våra Små)igår när jag stod och beklagade mig om vad jag skulle göra för mat!
Och här kommer det...

Ställ ugnen på 200 grader

Smöra en ungnsform och tryck ut tortillabröd så den blir täckt även på sidorna.
Stek köttfärs ca 500 gram med 2 påsar tacokrydda och lägg på brödet
Bryn lök som du skär i halvmånar och lägg den sedan på köttfärsen
Häll en liten burk majs över köttfärsen
Blanda 3 dl turkyougurth och en burk garlic salsa och häll det över allt och sist men inte minst så strör du lite tacoost på det hela och så in med det i ugnen och efter ca 10 minuter är det klart!!

Serveras med tacochips och en grönsallad!


Ps bilden visar att veckan har varit tuff jag somnade framför tvn och lillprinsen somnade ganska obekvämt på mig=).

Hoppas du får en fin fredagskväll! Kramar Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar