måndag 21 september 2009

Det är inte alltid lätt att vara mamma!


Hej vänner!
Oj vilket humör min åttaåring har ibland! Ett bra exempel är idag när det började bli läggdags och jag uppmanade Tindra att hoppa i säng och hon förvandlades till ett rytande lejon och skrek att hon minsann inte tänkte lägga sig utan hon skulle flytta i från mig... Ja gör det du sa jag lite smått road och satte mig i soffan framför tv:n.
Jag hörde hur Tindra grejade på sitt rum och plötsligt dök hon upp i dörröppningen med lite av sina tillhörigheter i en plastpåse. Sedan marscherade hon karskt ut till hallen och vidare mot dörren.
När ytterdörren hade stängts så kände jag att det fick vara nog för det var lite för mörkt utomhus för Tindra att vara ute själv så jag öppnade dörren och fann T ståendes mot husväggen arg som en varg... Då kom Neo uppspringades ur sin säng gråtandes och hulkade att Tindra inte fick flytta hemifrån!
Tindra gick argt in i huset igen och in på sitt rum och mumlade att hon skulle flytta imorgon!
Efter ca 30 min kom hon ut från sitt rum och sa att hon ändrat sig beträffande flyttningen och så fick jag en BAMSE kram! Så nu sitter jag här i soffan med ett brett smile och tänker på att Tindra är för gullig(oftast)!!

Ps Jag fasar inför tonåren...

1 kommentar:

  1. Oj vad jag skrattade åt texten den är så beskrivande på hur det är med lite större barn!

    Kramar en älskad & hatad mamma

    SvaraRadera