tisdag 22 september 2009

Ett skratt förlänger livet...

Hej på er alla glada!

Tänk vad många surisar det finns! Du möter dem i kassan på Ica, på apoteket, på vårdcentralen, på bussen osv. Ofta tänker jag när jag träffar på dessa "surisar" hur de lyckats få ett servicejobb och bär de ring undrar jag hur de lyckats fånga en partner!!
Visst de kanske smilade upp sig för stunden på anställningsintervjun och i början av förhållandet men sen då? Nu menar jag inte att man alltid behöver gå med ett fånigt smile på läpparna men om man möter människor med ett leende så får man oftast ett leende tillbaka!
Och finns det något härligare att skratta med sina barn, vänner och partner mm?

Så nu uppmanar jag dig att bemöta ev barn, partner, vän med ett leende och du kommer förmodligen att få en härlig kväll...!

Tack för ordet! Kram en leendes sofia

2 kommentarer:

  1. Åh, vad du är klok:) Så sant allt som du skrivit. Har svårtt för surisar jag med. Du minns väl "småpolisen"?! KRAM

    SvaraRadera
  2. Så sant så!Att skratta är bra för alla!
    Kramar Molly

    SvaraRadera