torsdag 8 juli 2010

En dag kvar!


Dessa fina pioner är från sommarstugan i Nora och har inget sammanhang med texten nedan men fina det är de...


Hej kära bloggläsare!

En dag kvar och sen......SEMESTER!! Ska bli så skönt och är så välbehövt (så tycker nog alla). Just nu är det otroligt mycket på jobbet, många härliga söta små bebisar föds och då inhandlas mycket!

Dock slogs jag av tanken idag att det kanske inte blir så fridfullt här hemma som jag tänkt mig. För gatans alla barn har som samlingsplats och lekplats vår trädgård...
Och när de inte är i vår trädgård så är de i mitt kök, badrum, vardagsrum osv.
Men så går det när man har studsmatta, pool och lekstuga då blir man populär *fniss*
Fast nu menar jag inte att klaga för jag föredrar faktiskt att barnen är här för då har jag dem under ständig uppsikt hehe! Kontrollfreak är bara mitt förnamn...

Jag måste berätta något som lät så kul när vi satt och åt kvällsmat alldeles nyss.
Vi åt en indisk kycklinggryta som var så där tyckte barnen och då frågade jag vad deras favoriträtter var för de hade även en kompis som matgäst.
Tindra svarade att Mac Donalds var hennes bästa farliga mat och lasange hennes bästa ofarliga mat;-)
Neo tänkte efter en stund innan han sa att pannkakor var hans bästa farliga mat;-)...

Visst var det lite fyndigt sagt?

Hoppas du har/får en fin torsdagskväll, kram S

6 kommentarer:

  1. Vad skoj! Hoppas att vi ses ute i vimlet på lördag då!

    Härligt med semester sen!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag med;-)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Ha ha fler än jag som e kontrollfreak...men det går alltså inte över ju större barnen blir?

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Tyvärr Sofi så går det nog aldrig över, det uppstår nya faror hela tiden...

    Ha en bra dag!

    Kram Sofia;-)

    SvaraRadera
  5. haha inte kunde jag tro att Neo skulle svara pannkaka. Måste nog vara mina och Daniels gröna pannkakor som är bäst;)
    Det där med att ALLA barn samlas hos er känner jag igen, jag brukar oxå ha en hög ungar här. Men peppar peppar ta i trä så har de varit rätt lugnt än så länge i sommar.

    SvaraRadera
  6. Fina pioner! Älskar verkligen den blomman :)

    Vilka supergulliga kommentarer om maten :)

    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Eleonor

    SvaraRadera