tisdag 31 mars 2009

En skön dag med ett ledsamt slut!

Det har varit en riktig toppen dag idag, kul på jobbet och därefter besökte jag och barnen vår granne Malin som hade bjudit in lite tjejkompisar föra att fira våren och sin nyinglasade altan!
Det bjöds på tilltugg och bubbel men jag och barnen höll oss till det alkoholfria alternativet:)!

Sedan har vi cyklat runt lite här omkring och invigt Neos cykel som är ny för dagen!
Det är tredje cykeln vi köper på ett år eftersom de två tidigare blivit stulna.
En cykel stals tillsammans med Tindra cykel utanför hennes skola (de var låsta) och den andra cykeln stals i höstas utanför vårt hus...
Man undrar ju hur man är funtad om man kan stjäla ngt som tillhör ett barn, kanske stals den till tjuvens egna barn!!? Inte undra på att vårat samhälle ser ut som det gör, suck!

Nog pratat om det. Jag läste ett reportage idag i Vi Föräldrar om Sabinas kamp och googlade därefter hennes namn och gick in på hennes blogg. Olyckligtvis gick hon bort
idag efter att ha haft cancer i flera år. Hon lämnade två barn och en man efter sig!
Jag läste hennes blogg och grät.
Det värsta jag kan tänka mig är att dö ifrån mina barn och den våndan har vi nog alla med barn! Och den våndan levde Sabina med i flera år innan den blev verklighet, idag!
Detta ger nog många en eftertanke i vilket fall mig! Jag ska njuta mer av mina nära och inte gnälla över småsaker som städning, tidsbrist osv.
Tänk att en människa som man inte ens känner kan beröra en så...
Vila i frid kära Sabina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar