fredag 20 mars 2009

Toalett frustation!


Idag efter jobbet hämtade jag barnen och så åkte vi upp på stan.
Neo behövde gummistövlar och vindbyxor och Tindra valde ut en klänning som hon ska ha när hon uppträder i "lilla melodifestivalen" som är på hennes skola nästa vecka.
Vi var inne i 4 butiker och det var korta besök i vardera men det räckte för att Neo skulle bryta ihop redan i den andra butiken (lindex) som vi besökte.
Det är alltid likadant Neo vill hem direkt och Tindra kan gå i timmar och titta på allt fint (hon är precis som sin mamma)*ler*!
Nåväl vi lyckades hitta och handla det vi behövde men...
När vi kom till den sista anhalten dvs Din sko började Neo hoppa jämnfota och ropade att han behövde kissa! Jag frågade snällt expiditen om de hade en toalett att låna ut men hon hänvisade oss till de offentliga toaletterna i galleriorna. Jag förstår inte hur man kan göra det när man ser "kiss paniken" i ett litet barn ansikte.
Jag skulle aldrig kunna neka någon ett toabesök! Så nu vet ni det att ni är alltid välkomna in på en "kisspaus" på Våra Små!

Nu ska jag återgå i vårat chipsätande, god kväll:)!

1 kommentar:

  1. har oxå råkat ut för de där allt för många gånger. Har till och med hänt att O har fått lätta på trycket ute på stan i någon gömma (för de har ju ingen betydelse att han pinka precis innan vi åkte han blir de ALLTID igen när man är på stan )bara för man inte fått låna toan men va fansen ska man göra. Tur vi har Våra små som man vet man alltid får låna toan på. Brukar passa på medans man är inne hos er.

    SvaraRadera