söndag 8 mars 2009

Gårdagens bröllop!

Våra goda grannar Malin och Svavek gifte sig igår i Hackva kyrka och bröllopsfesten hölls i Gällersta forngård!
Det blir alltid så stressigt när jag är med och ska göra något och likadant var det igår...
Bröllopet började klockan 15 och vi var tvugna att åka klockan 14 för att komma itid!
Klockan 13.40 stod jag hysterisk framför spegeln med endast 1/3 av håret lockat och det fanns ingen tid att kamma ut lockarna för de hade jag sprayat hysteriskt hårda.
Och tvätta om håret hann jag inte heller göra (för hur snyggt skulle det vara att komma till kyrkan med blött hår??).
Så det som hände var att jag mer än stressat lockade färdigt håret och hann klämma fast ett par hårspännen i det stela håret.
Och hysteriskt utbrast jag till min man Jonas kan jag se ut så hääääär??
Och Jonas svarade - Jag säger inget så har jag ingenting sagt och sedan utbrast han hur kan du vara så dum att du provar en ny frisyr precis innan vi ska åka? Det skulle vara som om jag blonderade håret en halvtimme innan bröllopet.
Fnysande gick vi hem till min syster Hanna och Marcus som vi skulle åka med till kyrkan.

Och inte hade jag hunnit fått i mig någon lunch heller utan två korv med bröd fick följa med på en tallrik på väg till Hanna som jag sedan intog i bilen!
En granne till oss kom ut på gatan och jag kan säga att han tittade må mitt krull och min tallrik med korv och bröd!!

Hur som helst så kom vi fram i tid till kyrkan och hade en fantastiskt trevlig kväll.
Maten var super god, bröllopstalen underhållande och lagom långa och trevligt bordssällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar