fredag 13 mars 2009

Fika = information om dagen!


De dagar som jag slutar tidigare och hämtar barnen brukar vi alltid börja med och fika.
Ett enkelt sätt att umgås och samtidigt får man chans att höra om hur deras dag har varit. Lite skvaller om kompisar, skola och dagis!
Min kompis Sophie berättade för mignär hon och jag var i 20-års åldern att hennes mamma alltid hade bullar och saft färdigt när hon kom hem från skolan, när hon var liten och hon tyckte det var så mysigt!
Och det etsade sig fast i mitt minne så nu gör jag det med mina kids.
Det är så lätt annars att man börjar städa, diska osv direkt man kommer hem!
Så här på fotona som följer har vi vårat fredagsfika efter att ha varit uppe en sväng på stan och handlat födelsedagspresenter och en maskeraddräkt till Neo.
För att i morgon ska Neo på maskerad kalas till två dagiskompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar