torsdag 18 juni 2009

Små barn ljuger aldrig...HMmmmmmmmmmm




Hela eftermiddagen har det varit fullt ös hemma hos oss. Tindra tog med sig sin kompis Klara hem från fritids och Neo tog med sin kompis Linus. Sen kom kusin Lexus och min syster Hanna över.
Tindra och Klara skötte sig själva de lekte frisör, spelade kort och ritade på tröjor med textilpennor i olika färger.
Värre var det med småkillarna som rök ihop med varandra mest hela tiden...
Det började redan på dagis när Neo sa med sträng röst att hemma hos oss slåss man inte! Sedan ägnade min alltid så stökige son att istället för att leka med Linus all sin tid att förmana Linus att inte stöka till på rummet, städa hans rum osv...Hmmm ibland skäms man som mamma och det gjorde jag idag!!
Jag sa till Neo var femte minut att det gör väll inget om det blir lite stökigt, vi kan städa sen men på det örat ville inte min lilleman att höra.
Det tar nog ett tag innan Linus vill leka med Neo igen, skratt!

Jag har lärt mig och hört att små barn aldrig ljuger men nu ska jag bryta den myten...
Imorse när jag och barnen åt frukost sa Neo att han tyckte det var så tråkigt att han aldrig slog sig och fick gråta på dagis för om man gråter bjuds man på glass av fröknarna!
Då hör jag min kära dotter tipsa min kära son om att låtsas slå sig och låtsas gråta
för att få en glass!!
Tindra berättade stolt att hon hade haft samma problem på dagis att hon aldrig slog sig och fick glass så en dag hade hon tagit saken i egna händer och låtsas slagit sig
på en stock och gråtit lite och då fick hon glass...
Men, hur fick du fram tårar undrade jag chockat?! Det kommer jag inte ihåg sa Tindra men jag tänkte väll på ngt sorgset...

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. haha, vilka lirare. underhållning, igen. föööör kul lösning, det livar upp och gör att man får ett leende på läpparna. tack för det!

    SvaraRadera
  2. Jag upphör aldrig att förvånas över hur smarta och beräknande småbarn är! Klart man låtsasslår sig för en glass, vem skulle inte? Muahaha! / Ullis

    SvaraRadera
  3. Där ser man, smarta! :) Men en annan fråga får de verkligen glass om de slår sig? Låter konstigt tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  4. Japp Malou det är sant gör man sig illa och blir ledsen så bjuds man på glass!!
    Men många av mina vänner tycker som du!
    Kram

    SvaraRadera