torsdag 25 juni 2009


Tindra blir 8 år nu i Juli och hon är väldigt klok för sin ringa ålder...
Men ibland blir det lite fel för hon vet ju inte hur allt fungerar! Och gårdagen var en sådann dag när jag fick en riktigt kul fråga!

Till att börja med kan jag berätta att jag gjorde en tatuering vid bikinilinjen i tjugoårsåldern och när jag blev med barn och skulle föda så funkade det inte och det blev akut kejsarsnitt och även vårt andra barn fick komma ut "magvägen"!
Så nu har jag två små ärr som går längs med tatueringen.
Så igår frågade Tindra mig på fullaste allvar om man får välja motiv på sin tatuering direkt efter snittet eller ngn tid efteråt??!!
Först trodde jag att jag hörde fel sedan trodde jag att hon skojade och därefter när jag såg hennes allvarliga min så insåg jag allvaret i frågan och fick anstränga mig för att inte börja skratta!

Men visst är tanken kul? Tänk er att läkaren frågar direkt efter varje kejsarsnitt...
Vad får det lov att vara en blomma, eller en sol eller kanske en drake? hi,hi!

Trevlig kväll!
kramar sofia

3 kommentarer:

  1. Kul tanke! Landstinget kanske skulle börja fundera på det här med tatueringar. Merförsäljning kallas det i butikssammanhang;)
    Mvh Lasse

    SvaraRadera
  2. hahaha ja du undrar vad jag hade valt i såfall. Både Oliwer och Thella är ju födda med kejsarsnitt.

    SvaraRadera
  3. för kul. hoppas ni får en underbar helg i solen med familjen. hälsa emma också. hon är ju nästan svårare än självaste kungen att få tag på :) lev väl, må väl!

    SvaraRadera