lördag 9 oktober 2010

Fika på snigelstället!



Hej min bloggvän hoppas du har haft en härlig lördag!
Jag och dottern har varit på bio och filmen vi tittade på var tusen gånger starkare. Tindra tyckte filmen var jätte bra och jag tyckte det medköpta godiset var/smakade jätte bra=)
Samtidigt som vi var på bio så var även Neo på bio med två av sina kompisar och en kompis pappa, så den här lördagen har varit en riktig filmdag...

Efter bion skjutsade jag hem Tindra och så åkte jag och syrrorna med Neo och Lexus till Skogstorp, Kumla för att se en av våra anställdas (Marias)hus som håller på att byggas förfullt.
Åååh vad härligt det verkar vara med ett nybyggt hus och känslan av att få bestämma planritningen och allt. Huset såg verkligen toppenfint ut men än så länge var bara huset klart utvändigt och väggar resta invändigt så det ska verkligen bli spännande att se det när kök och badrum är klart.
Sedan när vi ändå var i krokarna så passade vi på att besöka (våldgästa) en kompis till syrran som nyligen flyttat in i sitt hus och det var så fantastiskt fint så nu kommer jag nog att drömma om husbyggen inatt:-)...

När vi var på väg tillbaks till kära Örebro igen ringde Tindra på min mobil och sa att hon och granntjejen hade bakat och skulle bjuda på fika vid snigelstället!
Jag undrade vad snigelstället var och då svarade min kära dotter att det ligger bakom syrrans hus och att det alltid finns massor av sniglar där (urk)!
Så direkt vi kom hem var det bara att gå till "snigelstället" och där hade tjejerns dukat upp så fint och bjöd på en fantastiskt god kladdkaka, chokladbollar och nybryggt kaffe:-).
Både jag, Amandas mamma Annika och syrran stod målösa innan vi satte oss och blev serverade av tjejerna.
Visst var det väll gulligt titta på bilderna här ovan och nedan!

Kramar "stolta maman"


7 kommentarer:

  1. Vad mysigt med fikat. Snällt av dem tycker jag.
    Å kladdkaka tackar man ju aldrig nej till.
    Visst inte att Amanda och Alexander bodde borta där ni bor. Har knappt sett dem sen jag hade dem på dagis och då var de runt 4 år.

    SvaraRadera
  2. Men så gulligt gjort av dom!!!
    Man blir ju alldeles varm i mammahjärtat när man hör nåt sånt!

    Förresten var in i somras/höstas då du blev nästan lite svimfärdig.
    Din syster ställde sig i kassan och tog några kunder och när det blev min tur sa jag att hon kunde kolla till dig först istället så det inte hänt något.
    Hoppas du bara druckit lite dåligt.

    kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Å vad fint de gjort! Synd att jag promt skulle hem, detta såg ju otroligt gott och mysigt ut! /E

    SvaraRadera
  4. Hej Sofi så du var inne i slutet av sommaren när jag fick min svimningsattack!
    Jag hörde av min syster Emma att du hade varit så gullig och sagt att hon skulle gå och titta till mig;-)
    Nej puuuh vilken pärs det var för jag var säker på att jag skulle dimpa i backen inför er kunder (det hade sett kul ut)...
    Men tack och lov så hann jag in på lagret och där fick jag sitta en bra stund med huvudet mellan benen och sen drack jag lite saft och så var jag på benen igen så förmodligen var det ett rejält blodsockerfall!
    Tack en än gång för omtanken:-)
    Krama Sofia

    SvaraRadera
  5. Ha ha, märkte när jag skrev att jag inte hade någon koll alls på när jag var inne, men förstår att du minns den dagen som var allt annat än kul.
    Ja, jag tyckte allt din syster skulle kollat dig före kunderna, tänk om du ramlat där inne o slagit i huvudet.
    Jag råkade ju bara höra att du sa att du höll på att svimma, stod en bit bort.
    Skönt att det gick över!!!

    ...:::Kram Sofi:::...

    SvaraRadera
  6. Visst har vi härliga o påhittiga ungar!! Det här kan dom få göra fler gånger..fast kanske vänta till våren då...:=) Annika

    SvaraRadera
  7. Men vad gulligt! ; ) Och lite äckligt också med sniglarna haha

    SvaraRadera