måndag 25 oktober 2010

Nu finns vinterk.... i huset huahua!



Tänk innan jag blev mamma så var jag väl förberedd på allt...(trodde jag) men efter att ha haft mina älsklingar i 9 och snart 7 år så finns det fortfarande något som gör mig helt ertappad, förskräckt och äcklad varje gång och det är spyor!
Jag mår illa bara jag skriver ordet och idag ringde Tindras fröken till Våra Små och sa att Tindra var varm och illamående och efter att hon blev hämtad från skolan så har hon spytt och spytt min lilla skrutta.
Min uppgift har varit att trösta, stötta och torka golvet lite här och var...
Min kära make är i affärer i Holland så honom har jag ingen hjälp av så nu håller jag tummarna och ber till högre makter att Neo och jag ska klara oss!
Så snälla håll tummarna du också:-)

Nej nu ska jag försöka förtränga mitt illamående (förmodligen inbillat) och njuta en liten stund av Hollywood fruar;-)

Var rädd om dig, massor av kramar "kräk maman"

3 kommentarer:

  1. Å fy vad tråkigt har de börjat nu oxå. Pratade om de på jobbet idag. Thella hade ju kräksjukan i feb och jag blev för första gången på flera år oxå dålig. Jag brukar alltid klara mig men inte den gång. Vi låg hela familjen ingen skoj vecka de inte.
    Hoppas verkligen du och Neo klarar er.
    Kram malin

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken Malin;-)
    Kram Sofia

    Ps natten har varit lugn...

    SvaraRadera
  3. Usch och fy, stackars tjej. Hoppas ni andra klarar er. Jag bli lite lätt illamående bara av att läsa om det och bävar för när den där eländiga sjukan dyker upp hos oss.
    Kram på er
    Jenny

    SvaraRadera