torsdag 18 november 2010

Ge mig lite sol, tack!

Hallå fina vänner! Usch, usch och usch vad jag är trött på den här årstiden. Jag är verkligen ingen vintertjej och kommer heller aldrig att bli det...
Jag tycker det är jätte jobbigt när det är mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem från jobbet. Men det gäller att se det positiva i allt och snart är vi ju faktiskt inne i december och det är ju riktigt mysigt!

Jag har även blivit uppläxad av min kära dotter idag som uppmanat mig att jag måste klä på mig bättre och inte slarva så med ytterkläder. Anledningen till att dottern sa så till mig var att jag har haft en dj*v*lsk migrän idag och förra veckan var jag förkyld... Inte visste jag att man får migrän av att bli kall:)

Ååhh så har jag en så grym Thailandlängtan och tänk snart är vi där igen. Den 1 Januari då lyfter planet...

Vi hörs snart igen!

Kramar maman som behöver sol.

Ps här kommer några bilder från Thailand i januari i år.



Koh Mook stället där jag trivs som bäst...




Min lilla sommarbrud Tindra!



En liten powernap på stranden det är grejer det:-)


Mmmmm kommer ni ihåg ni som har följt bloggen ett tag att vi träffade BROLLE i Thailand förra gången vi var där. Kanske ses vi den här gången också...!

7 kommentarer:

  1. Man blir inte alls avis på er som ska resa till värmen sååååå länge. Själv får jag nöja mig med 1 vecka i Egypten utan barn, får väl gå de mä;)
    Jag såg Brolle i lördags å då var han nog allt lite snyggare:)

    SvaraRadera
  2. Hej.. Jag har läst bloggen ett tag och funderar på en tripp till Thailand. Vi har varit där flera gånger förut men aldrig med en 6 månaders bebis ;) Koh Mook ser underbart ut. Hur tar ni er dit? Flyger ni till Bangkok och sedan Krabi? Eller via Lanta? Tack för svar :)

    Mvh Frida

    SvaraRadera
  3. Åh härliga bilder! Vill också resa till värmen i januari =)

    SvaraRadera
  4. Hej Frida!
    Åååh ni måste verkligen åka till Thailand för det finns nog inga barnvänligare folk än thaifolket:-)
    Vi åker först till Bangkok och är där ett par dagar sedan flyger vi till Krabi och stannar till i Aonang 5 dagar och därefter åker vi båt till Koh Lanta för att hoppa på båt till Koh Mook;-)
    Jag kan verkligen rekommendera Koh Mook för det är lugnt och barnvänligt.

    Om det ploppar upp fler frågor får du gärna skriva igen!

    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  5. Hej! tack för svar. Ja Koh Mook låter ju underbart! var på Koh Lipte och Koh Bulone i januari men det känns för långt bort med en liten plutt. Hur lång är båtresan från Lanta till Koh Mook? När jag söker på internet verkar TigerLine köra en rutt och då tar det ca 1 timme, stämmer det? Är det Charlies resort som gäller?;)

    Tack för hjälpen :)

    Frida

    SvaraRadera
  6. Hej Frida, vad lustigt att du nämner Koh Bulone för dit ska även vi den här gången och det är en nykomling i ö-världen för oss:-) Var ön bra?

    Du har så rätt det tar dryga timmen från Lanta till koh Mook och det är charlies resort som gäller:-)


    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  7. Hej igen! Bulone var/är fantastiskt! Om man gillar lugn och ro vill säga för det finns inget annat än sol och bad! Fanns två hotell när vi var där nu i januari. God mat på båda ställena och det var inga problem att hitta ensamma strandremsor :)) Underbart!!

    Men till Koh Mook låter ju det som att vi kan ta med oss en liten plutt också då om inte båtfärden är så lång! Härligt :)

    Kram Frida

    SvaraRadera