tisdag 16 november 2010

Jobb, tandläkarbesök, läxhjälp"are", kokerska...

Tvätterska, städerska och medlerska(syskonbråk) kan strykas från dagens lista på vad som uträttats idag. Tänk vad vi mammor & pappor är duktiga i vardagen, vi är ju verkligen mångsysslare de flesta av oss;-)
Riktiga vardagshjältar, det är vad vi är! Tycker ni inte att vi skulle få någon slags bonus vid varje årsslut för allt fixande och trixande, hehe! Det skulle väl vara något till nästa valkampanj!

Jag har kikat runt på inredningsbloggar här under kvällen eftersom inredning är ett av mina stora intressen och ikväll blev jag alldeles matt av hur skev verklighetsuppfattning endel måste ha...
Många visar bilder varje dag då de lägger ut dagens outfit och den är aldrig densamma och det är nästan bara Odd Molly och barnen bär bara märkeströjor över 500:- och heminredningen är bara Tine K, Day home osv...
Om man sedan tittar i profilinfon vad bloggerskorna jobbar med så är de antingen mammalediga eller har något lågavlönat kvinnojobb. Jag får inte ihop det riktigt hur går det ihop sig?
Visst shopping är underbart, ljuvligt och ger en och annan lyckokänsla men för mig blir det osmakligt när det går till överdrift, vad tycker du?
Eller är det svenska avundsjukan som talar, hihi!

Vi hörs snart igen, kram på dig!

/En undrande Mama



Min lilla ettakladdare hos tandläkaren idag och inga hål fanns det. Det firade vi så klart genom att äta blåbärspaj & vaniljsås, mums:-)

7 kommentarer:

  1. Hej rara!

    Jag håller verkligen med dig! Alla hem i bloggvärlden börjar se exakt likadana ut. Det finns en bloggerska som alla verkar vilja se ut som och ha likadant hem som. O som du säger, mammalediga i MÅNGA år! Hur är det möjligt att handla ny inredning och nya kläder varje vecka?!

    Ja, ja, inte riktigt samma värld som vi lever i kanske, men det börjar bli lite galet i bloggvärlden!

    Superbra om du kan ge julklappstips till småkidsen här i bloggen! Uppskattas!

    (Ja, köp vedkorgen, den är superfin!)

    Var rädd om dig nu snygga mama!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du nämner det där med alla tjusiga hem och familjer... jag har börjat undra om det är mig det är fel på!!! Det kan ju omöjligt vara så piffigt jämt och hur kan man ha råd att enbart ha märkeskläder som Odd Molly??? Måste ju ligga en hund begraven någonstans, eller så nallar de av något stort arv!

    SvaraRadera
  3. Skönt med lite medhåll, hehe!
    Kram på er och ha en fin dag!
    //Sofia

    SvaraRadera
  4. BRA skrivet Sofia! Jag har ett flertalet gånger tänkt göra ett inlägg om uttjatade odd Molly, för varenda blogg jag går in på skriver ju om deras kläder och verkar shoppa sönder sig på kläderna (som jag för övrigt inte förstår då jag inte alls tycker de är överrivet fina). Jag får inte heller ihop det här med hur folk har råd, har suttit och kliat mig i huvudet många ggr. Tycker själv att vi (jag och min man) har det fint ställt, vi lider ingen nöd så att säga, men vårt hem ser då VERKLIGEN inte ut sådär som i bloggvärlden....! Så jag borde väl skämmas då. Man kan ju undra om familjerna lever lyxliv på riktigt och om de har ett drömäktenskap utan några problem och skavanker... Ärlighet varar längst iaf. Jag köper en del s k märkeskläder till mina barn, men jag fyndar oftast, köper nästan alla ytterkläder begagnat osv... Och dagens outfit, det borde ju vara utdömt för läääänge sen. Nåja, det var bra skrivet iaf!

    Ha det fint!

    Kram Amanda

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    Håller helt och hållet med dig om bloggvärlden, jag får nästan prestationsångest när man kikar runt bland bloggarna.
    Är själv mammaledig nu och bor i en helt vanlig lägenhet som vi trivs i men ibland känns det inte som att det duger. Några Odd molly kläder el fina saker från Day har vi INTE råd med men vi är lyckliga ändå med våra Ikea saker och kläder från H&M (lite Pop blir det ibland)
    Tror ibland att det kan vara ett spel för galleriet, allt ska se så bra och fint ut men i verkligheten är det ngt helt annat.
    Det där kan ju diskuteras i oändlighet.

    Ha en superbra dag!

    (ska nog oxå "härma" blondetty och köpa vedkorgen fast jag tänkte ha den som skokorg i hallen. Speciellt barn har ju en förmåga att bara slänga av sig innan för dörren så då tyckte jag det kunde va en kul grej o ha skorna i den)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Hi hi håller med dig en del bloggare verkar leva en värld precis som om de bor i ett reportage i Lantliv.... det blir lite väl perfekt! Tror faktiskt inte det handlar om den svenska avundsjukan!!! Borde vara jobbigt när precis allt totalt flawless!!! Kul att du skrev om det, har tänkt likadant... många gånger och undrat är det såhär andra har det?? Jag själv älskar inredning, är kreativ och pedantisk men här ligger man ju i lä ;)
    Kramar E

    SvaraRadera
  7. Undras om folk tror det om mig.....ja du, kika in och se om du kanske läst hos mig. Jag hoppas inte jag ger sken av att försöka få allt se perfekt ut....men mycket Odd Molly blir det ju faktiskt hahhaha

    SvaraRadera