torsdag 5 augusti 2010

7 saker du inte visste!


Tack snälla fina ni blondettytjejer som tilldelat mig en blog award!
Nu ska ni få läsa 7 saker om mig som jag tror att inte ens många av mina allra närmaste vänner vet.

1.För ca 15 år sedan spåddes jag av en gammal tant att jag skulle föda två barn varav en flicka och en pojke och att pappan till barnen skulle vara mörk. På den tiden jobbade jag inom vården men enligt kvinnan så skulle jag i framtiden bli en av Sveriges största inköpare i klädbranschen, något jag fortfarande väntar på... ;-)

2. Som ung bodde jag i Tokyo ett tag i två rok med 5 st tjejer...

3. Jag har 20 universitetspoäng kvar till en kandidatexamen i beteendevetenskap, men undrar när jag ska ta dem för att min passion i livet är att skapa och försäljning...

4. Turistfotograf i Eilat, israel var mitt jobb en period i livet och jag har även bott i Israel och jobbat med diverse under 1 år.

5. Min man har en tatuering på sin vad med texten La dolce Vita som utfördes fackmannamässigt av mig i en tatueringsstudio. Kan tillägga att tatueringen numera är övertäckt med ett annat motiv som inte gjorts av mig;-)

6. När jag var ung så var jag med i en miss Hawaian Tropic tävling och hon som var konfrancier hette Anna Åberg numera känd som Anna Anka...

7. Jag älskar när det händer så mycket i livet att jag nästan inte har kontroll men ändå har det...

Det var lite fakta om mig och när jag läser detta så förstår jag varför jag ibland känner oro för att mina barn ska bli stora för tänk om de blir lika äventyrslystna som deras mor var, HJÄLP!!!

Här kommer 7 blog awards till bloggar som jag gillar skarpt:

1. http://blogg.amelia.se/maria-montazami/

2. www.inmygoodiebag.blogspot.com

3. www.magdalenagraaf.se

4. www.livetuppochner.blogg.se

5. www.kattabloggen.blogg.se

6. www.famwiden.blogg.se

7. www.houseofphilia.blogspot.com

Ps Gick inte att direktlänka därav fick det bli så här!


Det var allt för denna stund nu ska jag steka lite köttbullar till min älskade ungar!

Kram på dig// Sofia

1 kommentar:

  1. Spännande att få veta mer om dig:) Vad mycket roligt du verkar ha upplevt! Vill veta mer roliga fakta. Kram Stina

    SvaraRadera