onsdag 25 augusti 2010

Semesterdrömmar mitt i regnet!

Hej fina!

vad är det för regnigt land vi bor i!! Usch jag älskar våren,sommaren och soliga höst och vinter dagar men regn det tycker jag är blähääää!
Jag vet inte hur många gånger jag och Jonas har pratat om att vi är födda i fel land men ändå är det ju här vi har familjen, vänner, jobb, hus osv...
Men vore det inte för det ovannämnda så skulle jag lätt ta mitt pick och pack och flytta till Thailand eller ngt annat trevligt land med behagligt klimat;-)
Hursomhelst har vi hittat en fin grej som förgyller vintern och vardagen och det är att åka till utlandet någon gång under vinterhalvåret. I januari nästa år bär det av till Thailand i en månads tid, då ö-luffar vi och livet är underbarare än underbarast (hoppas jag):-)

I januari i år var vi också till Thailand och där fann vi vår favorit ö en riktigt oslipad diamant...
Favorit ön heter Koh Mook och kallas även barfotaön för här behövs inga skor eftersom hela ön består av vit härlig sand.
det ända som finns på ön är ngra resorts, en reception, en pool och en stor restaurang vid stranden.
Så är du på väg till Thailand så måste du absolut åka till koh Mook!
Jag bjuder dig på lite bilder här nedan...

Nu ska jag fortsätta drömma mig bort till sol, bad och goda färgstarka drinkar;-)

Go`kväll bästa bloggvän // Sofia








Mitt paradis på jorden heter Koh Mook;-)

16 kommentarer:

  1. Åh vad härligt det låter!!! Vi älskar också thailand, har varit där tre gånger... men vi får väl vänta ett litet tag till sonen blivit lite äldre... nästa resa vi planerar för är USA :) men inga datum bestämt... Har ni varit där?
    Ha en trevlig helg!
    Kram Eleonor

    SvaraRadera
  2. Det ser riktigt fint ut. Vi har också försäkrat oss om att slippa en hård vinter i år men hamnar i Dominikanska republiken istället. Har du varit där?

    SvaraRadera
  3. Så HÄRLIGT det ser ut!

    Ja, lite sol & värme är ju precis vad man behöver mitt i den lååånga, kalla vintern.

    Jag brukar också säga att jag är född i fel land :)
    Men som sagt, vänner och familj håller en ju kvar...

    Ha en riktigt skön helg!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt, jag drömmer mig också bort och hoppas att få rymma till varmare breddgrader i vinter

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia!

    Har du ngn mail jag kan kontakta dig på? Har några funderingar/frågor omdet går bra?=) Kram Amanda

    SvaraRadera
  6. Hej Amanda!
    Nu blir jag nyfiken...
    Du kan skriva till info@varasma.se!

    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia!

    Tänkte bara kolla om du har fått mitt mail? Jag skickade nämligen fel först av någon anledning.. Så jag kanske har snurrat iväg mailet helt på villovägar? Hör gärna av dig.

    Amanda

    SvaraRadera
  8. Låter ju inte helt fel med en hel månad! ; )

    SvaraRadera
  9. Vad har hänt, har du slutat blogga Sofia???

    SvaraRadera
  10. Vi skanar dig i bloggvärlden Sofia! =( Hoppas du snart är tillbaka!

    Kraam kraam

    SvaraRadera
  11. Nejdå jag har inte slutat blogga:-)
    Uppdatering kommer snart!
    Jag har däremot haft fullt upp under ett tag för jag har varit bortrest på en filminspelning:-)...
    Fortsättning följer...

    Kram på er alla och trevlig helg!

    // Sofia

    SvaraRadera
  12. Filminspelning, det lät spännande.
    Nu väntar vi på en nytt blogginlägg.
    kram Sofi

    SvaraRadera
  13. Ja filminspelning lät väldigt spännande ;) Hoppas du är tillbaka i bloggsvängen snart!
    Jag har iofs också haft ett uppehåll, haft fullt upp...
    Kram
    /Eleonor

    SvaraRadera
  14. Man blir ju onekligen sugen på en solresa när man ser dina bilder =)

    Hoppas du har en mysig lördagkväll!

    Kram/Anna

    SvaraRadera
  15. Har saknat dig här vännen.

    Filminspelning låter coolt. Kanskae man kan få vara din +1 på nästa Oscarsgala.

    1000 Kramar

    Sema

    SvaraRadera