onsdag 4 augusti 2010

En riktig hemma dag!

Hej hopp och så var det onsdag igen. halva semesterveckan har nästan passerat och vi har bara varit hemma och fixat. Idag när jag stod vid spisen och fixade lunch så tänkte jag för mig själv att det är nästan lugnare att jobba;-)
Barnen frågar varje morgon vad som kommer att hända under dagen och vid frukost undrar de vad vi ska äta till lunch och vid lunch vad vi ska äta till kvällsmat...
Så visst det är underbart att inte ha tider och passa och vi har en massa tid för varandra men ändå hemmafru rollen är inget för mig *skratt*

Men men nu har vi valt att vara hemma den här sommaren i Sverige och göra små utflykter här & där för att nästa år i Januari åka till underbara Thailand och Ö-luffa i en hel månad:-)
Och då pratar vi paradisliv ingen vardagsstress, glada ungar, ljuvlig mat & dryck, ingen städ, sol och bad. Oj vad vi längtar...

Jag vet inte om du minns men jag har skrivit någon gång och efterlyst fina enkelsängar för det är inte det lättaste att få tag i har det visat sig.
Tom Ikea har ett litet enkelsängs sortiment men nu har vi köpt en till Neo och jag tycker den är såå fin och passar såå bra in på hans rum.
Sängen är en dagbädd som vi köpte på ikea till ett bra pris så om han tröttnar på den inom ett par tre år så kan vi ha den som gästsäng.
Nejdu nu får jag nog ta och bjuda på en bild här nedan, varsegod!

Vi hörs snart igen, kraam Sofia






Ett litet inslag från Neos rum. Jag var näst intill bergsäker på att vi skulle köpa en vit säng eller ev svart och så blev den blå, så det kan bli ibland:-)!

2 kommentarer:

  1. Tjingeling!

    Vad fint det blev med den sängen!

    Vi har gett dig en BLOG AWARD för vi tycker ju att din blogg är alldeles FABULOUS!

    ♥♥♥
    Kramar BLONDETTY

    SvaraRadera