tisdag 24 augusti 2010

Dags för lite sol!

Hej tisdag!
Hoppas allt är bra med dig och att du mår toppen! Själv har jag kämpat mot en extrem huvudvärk sedan i lördags men,men så är livet...
Hursomhelst så ska jag trotsa alla solarievarningar och åka med syrran och sola nu för jag tror det är lite fake-sol som kroppen behöver;-)

Ha en trevlig kväll så hörs vi snart!

Kramar Sofia

Och så lite nyheter från våra Små...




kanske du var i Vimmerby i sommras och din lilla/lillen har Pippi eller Emil feber då finns dessa fina dockor numera hos oss:-)
Dessa dockor är givna till syster sonens 3 års dag nu i september!



Söt barbapapaväska med pussel finns nu att köpa på Våra Små;-)



Kanske det beror på att jag börjar att bli gammal men jag älskar Elsa Beskow motiv osv...
Nutidens barn kanske inte vet vilka tomtebo barnen är men då får vi allt ta och lära dem, hihi!
Jag kunde hursomhelst inte motstå att beställa hem den här väskan med pussel, visst är den söööt!?



Nyinkommet på Våra Små är härliga affischer med "gamla hederliga" sånger som motiv.
Perfekt till barnkammaren som går i milda färger...(bara att rama in)

4 kommentarer:

  1. Å Pippi dockan med herr Nilsson såg intressant ut, vad har ni för pris på dem?

    SvaraRadera
  2. Hello Malin!

    Ja`visst skulle dockorna vara ngt för T eller varför inte O, hihi!

    Hursomhelst så kostar Pippi med herr Nilsson 249:-

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker allt att du är lika fin blek som brun...
    Men vill du vara brun är BUS ett snällare alternativ än solariet och ett läckert solpuder funkar året runt.

    Ett tips är att applicera solpudret på de ställen i ansiktet där solen träffar som mest t ex pannan, näsan, kinderna och hakan.
    (Det ska inte appliceras som ett rouge).
    Men du kan höja effekten ytterliggare genom att applicera lite rouge på kinderna ovanpå solpudret.
    Det finns många kosmetikamärken som har bra solpuder men, kan varmt rekommendera de märken som använder sig av mineral make-up
    som t ex Isadora, Id bare-minerals mm.
    Mineral make-up låter huden andas bättre och täpper heller inte till porerna.

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej Kristina!

    Tack för dina fina tips;-)

    Kram sofia

    SvaraRadera