tisdag 17 augusti 2010

Första skoldagen imorgon...

Hej hopp kära vän!
Tänk imorgon börjar skolan igen och sommaren är snart slut;-(...
Jag tycker att det är lika snopet varje år när semestern är slut och september närmar sig, varför försvann sommaren såå fort??¨

Nåväl imorgon blir det spännande för Neo börjar första klass och Tindra börjar tredje klass och båda får nya lärare! Men det blir såklart bra men lite pirriga är barnen och så även jag!

Jag vet att jag har varit hemskt dålig på att uppdatera bloggen på sistone men det har varit mycket jobb och även andra saker som har tagit min tid.
Men jag ska försöka att få/ta mer tid till bloggen för jag tycker att det är så kul!;-)

Förra veckan och i helgen besökte jag formex en inredningsmässa i Älvsjö, Sthlm och där finns verkligen allt till barn och allt i inredningsväg till hemmet...
Den är underbar MEN... det farliga är att man vill ha ALLT!
Och riktigt så fungerar det ju inte men jag kan säga att vi har gjort fin fina inköp till Våra Små och de kommer in under hösten;-)
Sedan hjälpte jag även till och jobbade i Färg & forms barnmonter och det var verkligen kul och annorlunda att bemöta inköpare.
Jag bjuder på lite bilder här nedan;-)

Ha en fin kväll nu ska jag lägga fram kläder till barnens första skoldag imorgon, vi höres!

Kramar Sofia

Ps Du är bäst:-)








Bilden är på syrran Emma, mig och Alexandra och här intar vi en snabb lunch på älvsjömässan. Ojoj vad vi var taggade och uppspelta och vad vi hittade mycket fint...

Och det bästa är att allt det fina som vi betällde in till Våra Små kommer du att kunna njuta och ev köpa i höst...;-)



Synd att bilden blev så mörk men så här fin var Färg & forms vuxen monter;-)



Jag hade turen att få jobba med härliga och fina Josefine i färg & forms monter;-)



Endel av färg & forms nya kollektion går i härligt turkos som du ser här på bilden;-)
Bilden är från barnmontern på formex och det du ser kommer att finnas i vår butik i början av september!



En bild från Älvsjömässan i torsdags några minuter innan mässan öppnade och släppte in folk. Jag var sååå nervös!
Jag ser på den här bilden på min kroppshållning hur spänd jag var *ler* men allt gick toppen bra och jag fick mersmak och jobbar gärna på mässa igen...

5 kommentarer:

  1. Du verkar ju hur cool som helst på kortet från mässan, lika glad som vanligt:)
    Ja du imorgon börjar Oliwer förskoleklass, herrejäses vad tiden går. Han berättade att Neo och han hade samma fritids, så nu kanske vi ses lite mer framöver igen.
    På tal om ses så var vi på infomöte i fotbollen ikväll. Jag, Isaks mamma och 7 pappor;) Å gissa vem som fanns med på kort i infohäftet...... oj så herr och fru Jonas och Sofia.;)

    SvaraRadera
  2. Hi hi, visst e man som mamma oxå lite pirrig i magen.
    min son började förskoleklass i måndags och jag var nog minst lika pirrig när vi gick iväg mot skolan.

    Åhh vilka fina bilder, jag ÄLSKAR ju turkost
    (Var in tidigare i våras o frågade om gallerfilt från Liten Jag) men hittade den äntligen i turkos på nätet.
    Ska bli spännande att se vad ni köpt in, förstår att man vill ha allt!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. vad roligt att stå på mässa....vad är det för himla fin topp/tunika du har på dig???? blev alldeles kär i den o måste få veta vart den är köpt.

    SvaraRadera
  4. Oj Malin det fotot måste jag se för det var jag helt ovetandes om;-) och vad kul det är att våra pojkar går på samma fritids!!

    Och Sofi hoppas din killes första dag på förskolan blev toppen och hoppas att ditt pirr har lagt sig, hihi;-)

    Och Karin vad kul att du gillade tunikan den är från MQ och är en höstnyhet som jag köpte förra veckan och då var den nyligen upphängd, så skynda skynda!!

    Ha en bra kväll tjejer, kram sofia

    SvaraRadera
  5. Tack goa för kommentaren!

    Gud så roligt med mässa! Vi skulle bli helt galna där och vilja ha ALLT! Det ser ut att finnas mycket fint på bilderna!
    Vi får kika in hos dig snart och kolla in nyheterna!

    Kram på dig rara du!

    SvaraRadera