onsdag 18 augusti 2010

Vilken dag!!

Tjingeling kära vänner!

Hoppas din dag har varit bra med skolstart, dagisstart och allt som det nu kan vara!!
Min dag började med att barnen vaknade med sura mungipor och började gräla med varandra så imorse hade jag ingen mjukstart precis...
Men allt berodde nog på nervositet för skolan började ju!
Morgonen till trots så verkade dagen ha varit bra för dem och ikväll har de varit såå söta mot varandra igen:-)
Jag var även med Neo i hans klassrum innan jobbet och hälsade på fröken och passade på att ta lite foton nu när minstingen har gått och blivit ettakladdare.
Sedan bar det av till Våra Små och idag har vi jobbat häcken av oss *ler* det har varit fullt med kunder,leveranser osv.
Nova Stars höstkollektion har bla kommit in till butiken och den är fullkomligt underbar...

Ha en fin kväll så hörs vi! Kramen




Oj oj oj vad sura barnen var på varandra imorse när jag tog den här bilden, de vägrade att stå närmre varann och Neo fejkade ett leende medans Tindra inte ens försökte.
Det här är syskonkärlek och en bit nervositet inför skolstart som ni ser.....;-)



Efter att ha pratat i ca 5 minuter så bad Neos fröken barnen att leta upp sina lådor med deras namn på och ta fram kritor som skolan bjöd på (Tjohooo)och så fick de rita något valfritt. Neo klurade en kort stund sedan ritade han en bil väldigt fort och var bland de första att lämna in teckningen till fröken.
Det märks att han är son till en bilhandlare, hihi!

2 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar du har :) Syskonkärlek... känner igen det från mig och min bror;)
    Hoppas allt är bra!
    Kram Eleonor

    SvaraRadera
  2. Ursöta syskon! Första skoldagen är en STOR dag så jag förstår att det var nervöst på morgonen innan ni kom iväg!

    Ha ha, en snabb och effektiv skolkille med andra ord! =) Hoppas att den första veckan var spännande!

    Vad roligt att ni tagit hem Jelly Cat, tycker att det hur mycket fint som helst så det måste jag spana in när det kommer in framöver!

    Kraam kraam

    SvaraRadera