måndag 2 augusti 2010

Hej alla finingar!!

Älskade kära bloggvänner hoppas allt är bra med er och att ni har haft en fab sommar!
Min och familjens sommar har varit toppen bra och jag har verkligen lyckats med sånt som jag tänkt mig innan semestern. Jag har varit väldigt social denna sommar och varit lite här och lite där och hälsat på vänner och även haft huset fullt på dagarna/ kvällarna. Och däremellan har jag (håll i hatten) tagit itu med lådor och köksskåp som har fyllts på med skräp och saker som aldrig används under åren.
Och vilken tur med vädret vi har haft även om det inte är lika vackert nu...

Förra veckan var jag inne och jobbade hela veckan men när man bara gör en vecka så känns det nästan bara som lite praktik, fniss!
Så nu är jag ledig igen förutom lite pappersarbete men sånt görs ju lika bra på hemmaplan:-)

Idag var jag och barnen på bio och såg shrek med fina Alexandra(på Våra Små)och hennes lilla dotter Tintin. Efter biobesöket var barnen sugna på lek så då hängde vi på Alexandra hem till Marieberg för lite bad och lek.

Nej nu måste jag sluta för i morgon ska jag trots semester upp tidigt för ett informationsmöte på Färg & Form. Jag ska nämligen hjälpa till en dag nästa vecka och stå i en monter på formex, älvsjömässan.
Det ska verkligen bli spännande och dagarna efter kommer jag vara på mässan och göra inköp till Våra Små!

Vi hörs snart go`vänner! Kramar Sofia


Här kommer lite bilder från vår minisemester med våra vänner Sara, Staffan och deras söta söner Måns och Petter. Sommarstället ligger i Tidö-Lindö, Västerås


Åååh tänk att ha ett så fint sommarställe med det här läget! Men men man får vara glad för det lilla för vi hade turen att bli medbjudna till detta underbara ställe av våra rara vänner. Tack Sara och Staffan;-)!


Lite inomhus mys och tv-häng...


Sommarstugan hade även ett badrum med badkar vilket givetvis uppskattades av kidsen!



När vi inte var på språng och lagade mat, diskade, spelade spel med barnen så passade jag och min lilla bästis på att dricka lite gott i de fina solstolarna;-)



Och oj vad vi åt och vi åt...


Våra fina vänner Staffan och Sara som bjöd med oss till det vackra sommarstället.


Jag och Jonas framåt småtimmarna, barnen sover och vi vuxna sitter och myser:-)


Den här tavlan i stugan hade en så fin text så jag var tvungen att fota den för att komma ihåg den...

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! Du verkar ha haft en härlig semester. Man blir allt lite avis när man tittar på bilderna.

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt skrivet Kristina!

    Kram på dig/ Sofia;-)

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka kära bloggvän! Ser ut som ni haft en trevlig sommar :)
    Hoppas vi hörs snart!
    Kram Eleonor

    SvaraRadera