måndag 9 augusti 2010

Äntligen en ny säng!


V. 34 kommer den här fina sängen hem till oss och vad jag har längtat efter en ny säng och nu äntligen...
Jag och min man är kända inom kompiskretsen för att vi förnyar oss med nya möbler lite titt som tätt men sängen vi har, köpte vi för 12 år sedan.
Jag har velat byta ut den de senaste 4-5 åren men mannen har varit benhård på att den ska stå kvar. Men såå äntligen hände något oväntat när maken var i Tyskland och Neo kom in till mig på natten, sängen ramlade isär, ja det är sant!!
Så nästa dag ringde jag min pappa fort och bad honom att komma och hjälpa mig att montera ner sängen helt och trots att pappsen proppsade på att laga den för det skulle tydligen vara en enkel match så stod jag på mig;-)
Så nu sover vi endast på sängbottnarna "lite Thaistyle" och maken har gått med på en ny säng som snart kommer hem till oss;-)

Det var allt för idag;-) Kram, kram Sofia

3 kommentarer:

  1. ah är de så man gör för att få lite nya möbler til hemmet. Kanske ska be pappa skruva ihop lite möbler denna veckan när de är hos oss;)
    En ny soffa ner vore inte helt fel:)
    Här hemma sover Oliwer och Thella på madrasser då vi sålt deras sängar på blocket. Kanske ska ta och beställa nya till dem först:)

    SvaraRadera
  2. himla snygg den är!!!!
    Nu skapar du ett behov hos mig som jag inte trodde fanns, VILL HA NY SÄNG jag me.
    Får väl se om våran oxå går sönder snart...

    kram Sofi

    SvaraRadera