fredag 15 maj 2009

Ännu ett svampenbesök och smörgåstårta!






Idag slutade jag jobbet klockan 14 och åkte då med barnen och Tindras kompis Julia direkt till svampen för att inta mycket glass...mums!
Julia är Tindras "gamla bästis" sedan 4 årsåldern men för ngra månader sedan började Julia leka med en annan tjej i deras klass och det skar sig lite mellan tjejerna!
Typiskt tjejer kan tyckas att det oftast är att leka två och två som gäller.
Men det gjorde ont i mitt mammahjärta när jag såg att Tindra led över att bli utbytt men nu har hon hämtat sig och blivit "bästis" med en annan tjej i klassen:)!
Hursomhelst så kändes det bra att Tindra och Julia ville leka idag och att de inte är osams.
Min stora skräck utöver död och sjukdom är att barnen ska bli mobbade/utfrysta så min ständiga fråga varje dag är vem de har lekt med på dagis/skola.

Nu har vi precis käkat smörgåstårta. Det gjorde vi för att jag har namnsdag idag så jag köpte en(en bra anledning att fira). La familia klagade inte utan åt förnöjsamt.
Nej, nu ska vi fortsätta fira min stora dag, skratt!

Trevlig helg!

Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Grattis på namnsdagen heter själv sofia i andra namn, men hade totalt missat de tills min mormor ringde nu ikväll och grattade.

    SvaraRadera