tisdag 12 maj 2009

Nu är de planterade mina pensionärsblommor!!

Sådär jag, nu sitter jag här trött men nöjd. Idag efter jobbet åkte jag och barnen till plantagen och handlade blommor, det blev ljusrosa mårbacka både inne och utomhus. Min man Jonas tyckte vi skulle köpa ngt annat i år än de där "pensionärsblommorna" (Jonas ord)som tex ngt trädaktigt till utekrukorna. Men det satte jag punkt för. Jag och barnen handlade mårbacka i år igen och det blev sååå fint.
Sedan fick barnen välja blommor till sina rum och Tindra valde några fina lila blommor medans Neo valde några gröna palmliknade växter(passade utmärkt till hans djungelrum).
Och efter plantagen bar det av till Jonas jobb och vi köpte med oss en burk av vårt nya beroende "ben & jerrys glass" och bjöd på!Mums!
Nej nu ska jag sjunka ännu djupare ner i soffan innan desperata hemmafruar börjar...

Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Usch kom precis på när jag läse om dina blommor, att jag har kvar sån där ljung eller vad de nu heter ut i en kruka på framsidan.
    Den satt vi där innan snön kom förra året.
    Tja så intresserad av blommor är jag.
    Måste nog hålla med Jonas om pensionärs blommorna;-)
    kram malin

    SvaraRadera