torsdag 7 maj 2009

Bondgårdsbesöket!




Idag har jag varit med Tindras klass i Stortorp på en bondgård!
Det var jättespännande och jag lärde mig även själv en massa nytt.
Jag hade aldrig kunnat tro att det fanns så mycket teknik på en bonngård som tex en robot som mjölkar kossorna osv!
Tindra tankar for iväg även imorse på kärlek, hon trodde bonden skulle bli kär imig.
Men, det blev bonden inte för bonden var en hon, skratt!
Och även om bonden varit en han så skulle det aldrig ske för ngn mer missanpassad än mig på en bondgård, det finns inte! För att vara bonde måste man vara morgonpigg och klara av skitlukt och en massa smuts och typ aldrig kunna vara ledig... Tur att det finns de som uppskattar det livet:)))!

På bondgården fanns det 70 st fina kossor och hela klassen fick gå in som i en gång med kossor på vardera sida och klappa dem!
Korna tyckte det var toppenkul med besök och vi blev slickade både här och där, min väska var tydligen god för den smakade många på.
Efter ladgårdsvisningen bjöds vi på fika mjölk, bregott, ost och yougurt och fröken Paulina hade med sig bröd, mums!
Så nu vet våra stadsbarn var mjölken kommer ifrån och lite till.
Är du intresserad av att åka på ett bondgårdsbesök så kan du gå in på arla och se vilka gårdar som tar imot besök.

Nu är det dax för nästa aktivitet idag, Tindras avslutning på gympan!
Ja`man känner verkligen att man lever... kramar Sofia

2 kommentarer:

  1. hahaha ja du tänkt dig mig då som är uppvuxen på landet. Jag flydde så fort jag kunde. Hatar smuts,koskit och allt runt omkring.
    Tur de finns storstäder som man kan fly till;-)

    SvaraRadera
  2. Kommer nog in någon dag fram över. Typ fredag, lördag eller måndag. Tänkte kolla vet ju att ni hade badringen i den storleken jag behövde. Men finns den till en 10 månaders oxå.
    Glömde kolla de när jag var inne sist.
    Emma vill ha en till sin Maja oxå.

    SvaraRadera