fredag 1 maj 2009

Gårdagen började bra och sedan....

Hej Hopp!
I går var det full fart hela dagen, så mycket fart att jag bara hann lägga in foton men nu kommer info om gårdagen!
Som sagt dagen började fint med en sovmorgon för Jonas lämnade Tindra i skolan.
Neo och jag var hemma på förmiddagen och hade mys!
När jag gick och plockade såg jag att en dvd låg på Neos tv som jag helt glömt bort!
Jag hade hyrt filmen på konsum här på norr för ca 5-6 dagar sedan och tänkte shiiit men tänkte också att de kan ju inte ha saknat den så mkt eftersom de inte ringt!
Så jag och Neo tog våra cyklar och åkte för att handla och lämna tillbaks den!
När jag stod vid kassan och skulle betala fiskade jag upp filmen och sa med mkt låg röst att jag var sen med fimen och att jag ville göra rätt för mig!
Kassörskan tittade på mig och sa så högt hon bara kunde oj, oj, oj det här har jag aldrig varit med om och så skrek hon på sin kollega och viftade med filmen samtidigt som hon undrade hur hon skulle göra!
Kön den växte bakom mig och det kändes som om jag ville sjunka genom jorden...
Med blossande kinder känner jag att jag bara vill kuta därifrån och strunta i varorna för i kön står min gamla chef + en gammal arbetskamrat och de tittar nyfiket!
Efter 3 minuters fumlandes med ngn apparat säger kassörskan barskt att det blir 232 kr för filmen. Då har jag ilsknat till över hennes högdjudda stämma och säger som en trotsig tonåring att om det är sååå dyrt kan jag lika gärna köpa filmen!
Kassörskan säger då med en myndig röst till mig att det förstår du väl att det inte går!
Kön bakom mig har nu växt sig ännu längre och kassörskan säger åt mig att betala 692 kr. Jag inser då att jag bara har 600 kr på mig i kontanter och har lämnat bankkortet hemma och med tårar i ögonlocken säger jag att jag bara har 600kr och får komma tillbaka med det resterande!
Kassörskan blir helt till sig och säger att det går inte och då säger jag men klen röst men jag handlar ju hos er varje dag så gott som och jag ska hämta min dotter i skolan om en timme jag kommer med 92 kr då!!
Kassörskan ber om mitt namn och telefonnr och håller ett förmaningstal om hur viktigt det är att jag kommer tillbaka!
Jag slänger i mina varor i påsar och skyndar ut ur affären med Neo! Men, väl ute får jag ett psykbryt och säger till Neo att vänta på mig för jag ska bara säga en sak till tanten!
När jag kom in på konsum igen så nästan skrek jag till tanten i kassan att jag inte accepterade att bli behandlad som jag blev och att jag aldrig skulle sätta min fot på konsum igen och att hon minsann måste ha känt igen mig eftersom jag sprungit på konsum så gott som varje dag i flera år! Och då kom stackars Neo gråtandes in på konsum för min cykel hade ramlat och alla matvaror låg överallt på backen.
Jag skyndade mig ännu mer hysterisk ut och då kom min kompis man som undrade hur det stod till, skratt!
Sedan cyklade vi snabbt hem och jag ringde till Jonas på jobbet som höll med mig och tyckte att det var bra att jag satte ner foten och i nästa andetag frågade om det var dags snart (ni vet det vi tjejer har en gång i månaden)och jag suuuckade fram ett ynkligt JA!
När vi hämtade Tindra så lämnade jag tillbaks min "konsumskuld" och jag lovar er att jag aldrig mer sätter min fot där igen!!

Efter konsumskandalen så åkte vi förbi Jonas jobb för Jonas skulle hämta ngt där innan vi åkte ut till pappas sommarstuga.
När vi satt i bilen skrek Tindra till av förtjusning titta mamma på alla ekorrar!
Jag skyndade mig ut ur bilen och började smygandes att zooma och fota dem!
Så kom syrrans man Marcus och han gick fram till trädet som ekorrarna lekte i och vet ni vad de gjorde...? De började springa mot Marcus och 2 st klättrade upp på honom, helt galet!!! Jag lyckades fånga en liten rackare på bild och den kissade även en liten skvätt på Marcus!

I mellösa eldade vi en riktig brasa som pappa och Jonas pappa samlat grenar till under flera dagar *skratt*! Sedan bar det av hemåt igen för en brasa till här på norr och avslutningsvis grillade vi hemma hos oss!

Ja`man kan lugnt säga att gårdagen var en väldigt lååång och helt crazy dag!

Vi hörs! Kram "hon som freakar ut sällan, men ibland händer det bara"!

4 kommentarer:

  1. MEN Shit vilket bemötande du fick på konsum. Jag blev helt ställd, har aldrig varit mä om något liknade. Har alltid tyckt att de varit så trevliga där. Men nu när jag tänker så har de börjat 2 nya ansikten där som inte alls är lika trevlig som de gamla vanliga.
    Men hur som helt får man ju inte bete sig så.
    Himla knepigt folk de finns.

    SvaraRadera
  2. På tal om trevlig personal. (Som du skrev om tidigare.) En del skulle behöva gå en kurs i trevligt bemötande.

    Tänk att man ska behöva vara med om sådant den känsligaste tiden på månaden. ;-)

    SvaraRadera
  3. Du gjorde helt rätt inne på konsum. Jag skulle gjort samma sak.... Stå på dig!!!!!!!!
    Ta ingen skit!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Måste vara något med just Konsum. För här i Vimmerby är en del också otrevliga och fruktansvärt tjuriga på Konsum. Tackar vet jag ICA! :-)

    SvaraRadera