onsdag 13 maj 2009

Octomum ett stort ?


Godmorgon vilken underbar dag det ser ut att bli... Jag påverkas extremt av väder så sol ute=soligt sinne:)!

Du har säkert också hört om Octomum, du vet hon i USA som för ett tag sedan födde åttlingar och har sedan tidigare 6 barn!!
Till saken hör att kvinnan är ensamstående och arbetslös och att alla hennes barn är födda på konstgjord väg! Varav hennes tre första barn är autister och överaktiva!
Det har skrivits mycket om detta och pratats om det i alla möjliga tv program.
Och folket i USA är upprörda och en del till och med galna... De har reagerat så kraftigt så att de har åkt hem till octomum och krossat hennes fönster och hotat att döda henne! Och visst är tjejen inte helt kry som bara fortsätter att skaffa fler och fler barn men hur krya i huvudet är de som vill döda henne?? Ska de 14 barnen behöva förlora sin enda förälder bara för att folk blir upprörda.

Men hur kan en sådan här sak få hända undrar jag? Det måste väll ändå ligga på läkarens ansvar att säga stopp du har redan tillräckligt med barn! Få mamman att söka hjälp och inse att 14 barn klarar inte ens superwoman av!
Stackars barn säger jag bara och stackars trasiga mamma vad kan hon ha råkat ut för som gör att hon fått detta sjuka beteende?

Ja, ni ser nu har även lilla jag fått spy ut vad jag tycker och reagerat på alla dessa artiklar men visst är det heeemskt?

Ha en bra dag! Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar