söndag 24 maj 2009

Lördagskvällen spenderade vi hos goda vänner!

I gårkväll var vi hembjudna till våra goda vänner Marie och Jocke och deras två barn i Björkhaga! Det är alltid lite nostalgi att komma hem till dem för de bor på samma gård som vi bodde på innan vi flyttade till norr.
När vi klev ur bilen på parkeringen sa jag till Jonas att jag saknade Björkhaga lite och det hörde såklart Tindra. Snabbt som ögat så sa hon att hon inte ville flytta för hon ville inte byta klass! Självklart inte sa jag och lovade att vi inte ska flytta men då sa Tindra att om vi skaffar en baby så kan vi flytta tillbaka för det är så bra för småbarn! Men vi kommer inte skaffa ngn baby och inte heller lämna vårt älskade norr...

Jocke och Jonas har varit kompisar i många år och jag fick äran att lära känna Marie för ca 10 år sedan när hon blev ihop med jocke!
På den tiden hade vi mycket roliga fester ihop nuförtiden träffas vi i lite mer lugnare former...dvs god mat och lite mindre vin än tidigare! Men vi kom inte hem förrän kl 2 i natt så lite av våra gamla takter finns allt kvar! Barnen var vakna hela tiden (världsrekord för vår 5 åring) så idag har familjen Nylèn sovit till kl 11!!!
Barnen lekte igår för fullt och Marie anordnade skattjakt i en skogsdunge bakom deras hus och de byggde koja inne och hann med en film mm.

Vi bjöds på grillat kött, kryddig korv, hemmagjord potatissallad, tsatsiki och fetaostsallad.
Efterätten var cheesecake toppad med hallon! Mums, nu blev jag hungrig igen=)!

Tavlan som jag fotade hade Marie/Jocke i sin hall och jag blev så kär i den så nu måste jag beställa hem ngt liknade till oss!
Det är ngn tjej som heter Iza som gör dem, jag vet att jag varit inne på hennes hemsida tidigare och kollat på roliga kökstavlor!

Nej nu måste jag gå och slänga ihop ngn kvällsmat till oss!
Vi hörs!

Kramar Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar