onsdag 27 maj 2009

Nu behöver jag råd! Hjälp!

Jag började morgonen med en god frukost med tjejerna på Java. Vi är som jag nämnt tidigare ett tjejgäng som träffas en gång i månaden, för att äta frukost och ventilera oss (alla driver egna företag)! Det är så himla kul för alla är vi i olika branscher och alla brottas vi med olika problem och gläds åt olika saker!
Idag var vi dock bara 4 st men det tar vi igen nästa månad...

På jobbet har det varit full rulle hela dagen och vår pappa och min svärfar har varit och handlat hyllor och annat som behövs till vår ombyggnad på lagret som ska bli butiksyta. Fort går det inte men dock framåt=)!

Nu kära läsare måste jag rådfråga er om en sak...
Jo Tindra min dotter blir snart 8 år och gympar 2 dagar i veckan som det är nu.
Nu har Tindra kommit på (efter igår när hon spelade mc donalds tjejcup)att hon vill börja spela fotboll också!!
Tindras fröknar sa att hon var jätte duktig och en pappa som är fotbollstränare ville ha med Tindra i sitt tjejlag.
Och visst är det toppen att hon gillar idrott och jag tror att det är toppen för självkänslan osv. Men vad är problemet då undrar du nu? Jo jag undrar om det inte blir för mycket för Tindra med skola och tre dagar i veckan med idrott + matcher som tillkommer. Räcker det inte med en sak itaget? Eller?
Snälla skriv vad du tycker/tror??

Ser fram mot många råd!

Kramar Sofia,

7 kommentarer:

  1. Där måste jag nog hålla med dig. Fem dagar i veckan är mycket! Dessutom brukar det ju vara matcher osv på helgerna. Det blir ju nästan ingen "hemmatid". Varefter åren går så måste man nog välja antingn eller i alla fall. Dessutom påverkas ni föräldrar mycket eftersom ni blir involverade på olika sätt. Så ni måste ju bestämma hur mycket tid ni vill lägga ner.

    SvaraRadera
  2. Ja du de är en knivig fråga. Men jag tycker nog hon skulle få pröva på fotbollen, för märker man sen att de blir för mycket kan man ju alltid sluta. Sen vet man ju inte hon kanske kommer tycka de ena är roligare än de andra och inte vill fortsätta med den ena då.
    Tja vet inte om du blev klokare av detta.

    SvaraRadera
  3. Det räcker att göra en sak i taget.
    "Mama Monika"

    SvaraRadera
  4. Jag tror det är bra med många aktiviteter det håller barnen borta från mkt skit!
    Så kör på!

    SvaraRadera
  5. Man kan kanske tycka att det blir för mycket, men om hon vill så tycker jag att hon ska få prova på, och ni ser ju om hon orkar med det eller inte. Det skadar aldrig att testa. Det går ju alltid att sluta om hon inte orkar/vill mer. Vem vet, hon kanske lägger gympan på hyllan och bli nästa Martha. :-) Jag tror ni kommer finna den bästa lösningen, som passar er.

    SvaraRadera
  6. Tack för alla fina råd!
    Fortsättning följer om det blir fotboll eller ej=)!
    Kramar Sofia

    SvaraRadera
  7. börja uppdatera bloggen igen, den är ju bloody awesome sister. det här håller inte sofia. :)

    SvaraRadera