måndag 4 maj 2009

Jag en datanörd...hur gick det till??


Hej på er! Igår tog jag lite "bloggsemester" det var full fart hemma hela dagen!
Huset var fullt av barn och jag och Jonas längtade till kvällslugnet i stort sett hela dagen=)!

Jag funderar lite på hur det kom smygandes för det har det verkligen gjort!!
Det började med email för ca 10 år sedan och på senare år har det bara blivit ett större och större beroende.
Och i mitt beroende ingår facebook, ett antal bloggar, inrednings-klädsajter,leksakssajter(jag måste ju hålla mig uppdaterad)och läsa e-post!
Jag som var totalt ointresserad av internet och datorer har helt svängt om och längtar ofta till min lilla dator...
Min man brukar titta på mig med skrämd blick och säga du håller ju på med datorn mer än jag! Och då kan jag tillägga att Jonas sitter väldigt ofta framför skärmen för det ingår till stor del i hans jobb!
Hmmm jag undrar vad jag skulle göra om jag inte hade datorn, kanske städa mer eller prata i telefon mer eller se på tv mer (jag håller på med datorn när barnen sover)!
Nej, jag vill nog vara beroende ett tag till men nu ska jag umgås med Jonas en stund...vi hörs snart igen!

Kramar Sofia

2 kommentarer:

  1. Ja fasen man blir beroende av datorn, jag fattar verkligen inte hur jag ska klara mig 2 veckor utan på vår semester./malin

    SvaraRadera
  2. Den är ju så bra att ha den lilla datorn. Lätt att kolla upp saker, kontakta folk osv. Bloggen gör det hela snäppet värre. Det var otroligt länge sedan jag hade en datorfri dag.

    SvaraRadera