torsdag 15 oktober 2009

God morgon världen vilken underbar dag!

Nej nu överdrev jag allt lite!! Jag är ganska så uttråkad för tillfället,jag brukar alltid känna så vid den här tiden på året. Det känns som om det var alldeles för längesedan sommaren var (den fantastiskt soliga sommaren) och det känns långt kvar till Julen...

Men morgondagen blir en rolig dag för då åker jag och mina systrar Hanna och Emma till Jönköping "Elmia" på en barn & baby mässa.
Det här är 6 gången vi åker dit och det är alltid lika kul att träffa branschfolk, se alla nyheter i de olika montrarna!
Jag minns så väl när vi var i planeringsstadiet av att starta barnvagnsbutik och vi besökte Elmiamässan.

Vi hade ej något registrerat aktiebolag då och hade hittat vår första lokal men ej skrivit ngt kontrakt osv. Vi lyckades dock tigga till oss en inbjudan till barn & barnmässan (som inte är lätt att få om man inte har ett registrerat bolag).
Så där smög vi omkring bland montrarna och raggade leverantörer och det är inte heller det allra enklaste när man säger att man är ny i branschen och ska starta butik för leverantörer är rädda om sina gamla kunder och rädda för att stöta sig med de butiker de har (fast de borde ville sälja mera)!!
Hursomhelst så gick vår första mässa bra och vi fick mersmak och blev övertygade om att barnvagnsbranschen var något för oss=))).

Det var även på Barn & babymässan som vårt namn Våra Små bestämdes och det gjordes det när vi skulle registreras in på mässan och kvinnan i kassan frågade om vårt företagsnamn och jag slängde ur mig i all hast VÅRA SMÅ och på den vägen är det...
Oj och tiden efter mässan var långt ifrån stillsam det var många telefonsamtal att ringa, mycket pappersarbete, mycket research på att finna de bästa produkterna, många studiebesök i andra städer för att plocka ut guldkorn och få ideer till vår butik:-)! Och mitt i allt var mina barn småttisar Tindra var nästan 4 år och Neo var
endast 1,5 år (var fick jag energin ifrån?,skratt).

ÅHhhh nu känner jag mig positiv inför dagen efter att ha skrivit om lite minnen!
Hoppas du också får en fin dag!

Kram Sofia

2 kommentarer:

  1. Ja å tänk så bra de har gått för er sen, ni passar verkligen i er "lilla" affär.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt det skall bli imorgon! Ser verkligen fram emot vår lilla "roadtrip"! Tänk att det redan gått fem år sedan första "Barn & baby"... Hihi, vi börjar bli gamla i branschen;)

    SvaraRadera