måndag 19 oktober 2009

Nostalgi hos pappsen!

Hej!
Ikväll har jag varit hemma hos våran 66-åriga pappa och hjälpt honom sätta upp gardiner. Det skulle gjorts förlängesedan men det har alltid kommit upp något emellan.
Det känns så bra att hjälpa pappsen med något för han ställer alltid upp så mycket för oss alla! Och så fina gardiner som han har nu har han nog aldrig haft (inget speciellt vita paneler, men,men).

När jag gick runt i pappas lägenhet blev jag så nostalgisk för allting ser ut som det alltid har gjort (med undantag att huset är utbytt mot en lägenhet)och det känns så tryggt. Här råder fortfarande 70-talet...

Jag blev samtidigt så full i skratt när jag tänkte på hur vår generations barn ska minnas allt. Nu talar jag i och för sig för mig själv men jag tror att många är som oss!
Vi byter soffa typ vart fjärde år, mattor, krukor, porslin, lampor och tavlor byts ut ännu tätare! Stackars Tindra och Neo det kommer vara omöjligt at känna igen alla saker från när de var små=)!

Det är detsamma när det gäller mat, om jag får önska blir det kött,sås och potatis när jag besöker mammsen eller pappsen, ja riktig husmanskost!
Om tjugo år när Tindra och Neo kommer hem, kommer de kanske önska sig Tacos (som då säkert är väldigt förlegat)!

Det var väll ett ointressant inlägg men jag har inget roligare att komma med idag!

Ha en fin kväll!

Massor av kramar Sofia





De gamla hederliga tallrikarna har också varit med sedan 70-talet:)
Sockerskålen i näver har varit med sedan jag var en liten flicka!



Konst i 70-tals anda...

Lika gammal som mig:)

2 kommentarer:

  1. oj oj oj vad en massa "gammalt skit" men snacka värde på de. Den dagen ni får ärva allt kommer ni bli stenrika ju;-)

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj... Inte snyggt men NOSTALGI! Jag älskar de där gamla sakerna. Ok, inte piedestalen men resten;) Kramar Hanna

    SvaraRadera