söndag 11 april 2010

Before and after i vardagsrummet!

Hej kära vän!

Idag när jag vaknade och solen lös in så kände jag att det var dags för en vårstädning i vardagsrummet.
Jag tog bort kuddfodralen och ersatte dem med en ny kudde från HM home och därefter ersatte jag de övriga med kuddfodral från Himla som jag har sedan tidigare,den som spar han har...
Mattan åkte också ut och jag la på en "sommarmatta" även den från HM home.
Syrran Hanna var med och hjälpte till och när Neo kom inspringades in och såg vad vi gjort så utbrast han -Ooooh shiiit vad fint! Och både jag och Hanna höll på att skratta ihjäl oss men det är härligt att han reagerar på förändringar!

Barnen har haft varsina kompisar här idag och de blev också städsugna och kom på att de skulle vårstäda lekstugan. Detta resulterade i att de drog ut massor av vatten i lekstugan och diskmedel så att det blev ett enda stort bubbelbad...
Sedan var de helt rådlösa om hur de skulle göra så jag fick även städa den, hmmmm.
sedan dök syrran Emma och hennes Tobbe upp och de bjöd på underbar kolakaka, grädde och jordgubbar(tack kära syster).


Nu har Jonas äntligen kommit hem från Tyskland så ikväll blir det söndagsmys med en bra film och godis.

Vi hörs! Kramar i massor Sofia





Before bild! Nu har jag haft dessa kuddar sedan i höstas och likaså ryamattan och kände att det var nödvändigt med en "vår städning"!



And after! Visst blev det ljust och fint?



Ljusstakar från Ernst Kirsteiger (osäker på stavningen) pryder numera vårt vardagsrum bord.

8 kommentarer:

  1. Va fint det blev vännen! Ljust och vår fräsch....precis som vi gillar :-) Men du måste ju ha nåt ljusrosa inslag oxå ;-)
    Kram Kram M

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint, vårigt och fräscht!

    SvaraRadera
  3. Jätefint! Det är alltid snyggt med mkt vitt!
    Kramar Sessan

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för kommentarerna,de gör mig:-)

    Ps Mickan angående det rosa så kommer det, för snart är det ju dags för ljusrosa mårbackor...

    Kraam Sofia

    SvaraRadera
  5. dyngsnyggt ju:) Kanske tar en tur förbi erat hus och kikar in nån dag när vi är åt norrhållet och hoppas på kaffe :D Kram Jeanette med Kevin och Anton

    SvaraRadera
  6. Snart dags??.....
    Jag har redan börjat med två ljus,ljusrosa superfina mårbackor :-)
    Kolla på Zälls blommor dom har super fina och stora.
    Kram M

    SvaraRadera
  7. Fiiiiint!
    Nu blev jag oxå inspirerad att vår fixa vardagsrummet!

    Ang barnens städning så e det väl oftast så det blir, man får fixat själv tillslut...
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  8. Tack igen för era kommentarer=)

    Ps Jeanette du är så välkommen så!

    Kram Sofia

    SvaraRadera