måndag 12 april 2010

Nej tack, till Anna Wahlgren!

Den här damen skulle jag aldrig lyssna på angående mina barn, jag litar mer på mig själv och mitt sunda förnuft.


Hej hopp måndag!
Jag måste erkänna en sak och det är att jag titt som tätt kikar in på Katrin Zytomierska blogg. Och det är inget jag är stolt över så vi pratar tyst om det=)
Men hon skriver underhållande och roar mig trots att jag tycker att hon svävar i det blååå allt som oftast!

I Lördags skrev Katrin dock ett inlägg som jag bara kände att jag måste kopiera och dela med mig till dig av för att jag tycker att det var så himla bra skrivet!
Det kändes som om det var mina formuleringar för det är verkligen så här jag känner för Anna Wahlgren.
Jag chockas över hur mycket uppmärksamhet denna slitna tant får och att vissa vuxna människor litar till fullo på henne!?
Jag vet att jag läste någon artikel om hur hon åker hem till föräldrar och hjälpte dem att söva sina barn och få dem att somna om på natten.
Och nu pratar vi välbärgade desperata föräldrar som betalar massor för att få hem tant Anna!
Personligen hade jag hellre betalat massor för att inte låta henne röra mina barn:


Här kommer den kopierade texten från Katrin Zytomierska blogg...

lördag 10 april 2010, 10:57

Gillar inte Anna Wahlgren längre
Har man varit gift sju gånger och misslyckats så får man nog ta och granska sig själv. Man sitter inte och skyller på att det antingen handlar om fysisk misshandel eller psykisk terror av männen. Då framställer man sig själv som en idiot. Det är precis vad Anna Wahlgren gör i mina ögon. Jag ligger i sänen och läser gårdagens expressen där hon berättar att hon numera lever med en kvinna. Birgitta 55 år. De har inte sex för de är för gamla för det, säger hon. 55 å och för gamala för sex? Jag undrar om Demi More och Madonna håller med dem.

Äe, fy fan för att åldra sig själv för snabbt i onödan. Jag har ingenting emot att två kvinnor bor ihop. Det är väl klart att det kan vara mysigare att bo med en kompis än ensam. Men att skylla på att det har med männen att göra är ju det dummaste jag hört. Relationen mellan man och kvinna är naturligtvis något helt annorlunda än mellan två kvinnor. Det finns fler olikheter och det är en större ansträngning att komma överrens och att leva tillsammans i harmoni. Visst är det så! Men det är ju det som är den underbara utmaningeni i att leva i ett förhållande med en man. Att lyckas med den. Att ge upp och flytta ihop med en tjejkompis är väl ingen konst?

Dessutom är kärleken och samlivet det viktigaste i livet. Ingen ska behöva leva utan sex. Hur gammal man än är. Fråga Freud så får ni se!

Anna Wahlgren har nio barn med sju olika män, jag men tacka fan för att det kräver disciplin i hennes barnuppfostran. Men det är inget som jag imponeras av eller vill eftersträva.

Jag har bestämt mig. Det blir Gina Ford. Eller så utvekclar jag en egen ny metod. Vore inte det nåt! Katrin-metoden. Kanske att jag gör det...


Eller varför inte Sofia-metoden. Kanske att jag gör det...

1 kommentar:

  1. Hihi! Du skriver så bra och du har en otroligt roande blogg! Tack för det!

    SvaraRadera