onsdag 14 april 2010

En liten ängel kring vårt hus...

Hej min vän!
Nu sover mina barn så sött och jag tänkte dela med mig av en aftonbön som vi har bett för barnen ända sedan de föddes och gör alltså fortfarande.
Aftonbönen är jätteviktig för barnen och de tycker att det är så mysigt att vi har en ängel som går runt huset och vaktar oss...
Jag tror att det är ifrån Lotta på bråkmakargatan som jag lärt mig den.
Här kommer den varsegod!


En liten ängel kring vårt hus

hon bär på två förgyllda ljus

hon bär en bibel i sin famn

så somnar vi i jesu namn amen.

(jag har bytt ut vi mot mammas o pappas älskade Neo o Tindra)

Visst är den lilla bönen/ versen rar?


Ha en riktigt god kväll! Kramar Sofia

1 kommentar:

  1. jag tror de är hon kajsa kavat som läser den. Om jag inte minns helt fel, men de är väldigt fin och mysig.

    SvaraRadera