torsdag 15 april 2010

Ett härligt vårtecken!


Åååh vad glad jag blev idag när barnen kom inspringades med något bakom ryggen och sedan sträckte fram dessa snödroppar till sin lilla mor!!
Tänk att så lite kan glädja så mycket...




En riktig dramaqueen det är hon ibland vår älskade dotter...
I förrgår berättade hon för oss att hennes klasskompis (tjej) hade bjudit 20 av 24 i klassen på kalas men Tindra trodde inte att hon hade blivit bjuden.
Så Tindra var både arg, upprörd och ledsen...
Och jag och Jonas frågade vår dotter om detta verkligen stämde och sa att hon måste ta reda på om det verkligen var/är så!
Jag försökte hitta olika anledningar till varför man väljer 20 av 24 och blev arg själv på hur tjejens föräldrar kunde tillåta detta och hade tom en tanke om att ringa och ifrågasätta detta!
Tack och lov så skämde jag inte ut mig och ringde hem till tjejen utan väntade på att höra om Tindra var bjuden.
Men jag kan tillägga att när barnen somnat på kvällen så pratade både jag och mannen upprört om handlandet och försökte hitta en anledning varför Tindra inte var bjuden för tjejen var ju på Tindras kalas och så malde vi upprört på!
Igår kom Tindra hem på strålande humör och berättade att hon var bjuden på kalaset, ja alla tjejer i klassen och ngra av killarna var det.
Men frågan var ändå var inbjudningskortet var och idag fann jag det bland all reklam
som skulle slängas...

Jonas kommentar till detta var ja´ha du Tindra nu fick du verkligen igång hela familjen i onödan!
Tindras svar var (glatt) -Va`menar`ru?

Ha en fin kväll, kraam Sofia

3 kommentarer:

  1. Hahahahaaaaa jag har också en drama tjej här hemma! Hur gammal är Tindra?

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Snödroppar är verkligen ett riktigt vår tecken och tänk snart så kommer sommaren...

    SvaraRadera
  3. Haha, barn är bra charmiga:) Men det hade varit riktigt illa om inte alla hade fått komma, inte lätt att vara barn alla gånger heller...

    Tack för tipset om soffbord:) Kram Madeleine

    SvaraRadera