torsdag 11 mars 2010

Magont och hemma!

Hej min fina vän, hoppas din dag har varit bra! Min dag har tillbringads mestadels i soffan och det pga magont! Jag har gått med magont i snart två veckor och diagnoserat mig själv itron av att ha magkatarr eller gallstensanfall.
Men eftersom det magonda inte har släppt så tog jag tag i det igår och ringde op-vårdcentral och det resulterade i att jag fick komma dit för att hämta avföringsprov och så fick jag ordination att vila tarmarna igår och inte äta ngt utan bara dricka vätskeersättning=( Men nu har jag varit hemma från jobbet i två dagar (och det händer väldigt sällan)och vilat magen och migsjälv och känner mig i hyfsad form...

Så jag hoppas du förstår varför jag inte har bloggat på ett tag för all min energi har gått åt till att vara på jobbet,ta hand om la famillia och sedan tycka synd om mig själv och min stackars mage, hehe!
Igår var jag inne på vimmelmammans blogg(Länkar till henne)och hon länkade vidare till bloggar med mammor som är döendes i cancer(man gråter ihjäl sig av att läsa dem).
Och de min vän skulle jag inte ha läst för då väcktes min hypokondri ordentligt till liv och jag började inbilla mig att jag hade massor utav konstigheter i magen( vill ej uttala C-ordet).

Jag har faktiskt inte bara legat i soffan utan på eftermiddagen fick vi besök av barnens kusin Lexus och då slängde vi ihop en liten kaka. Kakans namn är kärleksmums och den uppskattades verkligen av barnen=).


Nej nu ska jag ta mig ett bad och sedan ska jag lägga mig för imorgon tänker jag INTE ha ont imagen något mer!

Vi hörs snart! Massor av kramar hypokondrikern...


Mitt magonda har resulterat i att jag på fabror doktorns ordination får dricka vätskeersättning och äta imodium, suck!



Tre glada barn och kusiner...



Vem behöver diska när det finns barn!Om jag hade låtit barnen "slickepotta" 5 minuter till hade skålen varit helt ren=)...



Kärleksmums bakad med barnens hjälp och receptet hittade Tindra på bolibompas hemsida=).
Ps Ett litet tips, det finns jätte bra recept på bolibompa.se

4 kommentarer:

  1. Aj aj magont är aldrig kul! Krya på dig och trevlig helg! Hälsningar Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia. Jag gillar din blogg och läser den så gott som dagligen, jag blev nästan orolig att du slutat skriva så skööönt att du är tillbaks. Krya på dig!
    Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Åh stackare! Krya på dig tjejen!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla söta ni för omtanken!
    Kramar i massor Sofia

    SvaraRadera