måndag 22 mars 2010

Sjukdag!

Halloj, här är det sjukdom och elände fortfarande och jag hoppas verkligen att det superhalsonda och super förkylningen samt febern vänder snart. För usch vad rastlös jag blir och vilket tragiskt förfall det blir i hemmet när "mama" är sjuk...

Jonas (maken) sköter all markservice och det gör han med bravur men nu börjar även han att sucka och stöna och vill ha tillbaks sin pigga(oftast),glada(oftast)fru...

Och barnen de saknar också sin vanliga mamma för inte tycker de att det är särkilt kul när jag bara ligger och ligger...

Men,men snart är jag tillbaka igen och då ska jag inte klaga över stress, skitiga fönster, ensidig mat osv utan istället ska jag njuuuta!!

Jonas kom hem i förrgår med tre skvallerblaskor och det var följande Hänt bild, Hänt extra och veckans nu och de har jag läst och läst i brist på annat.
Så nu är jag verkligen uppdaterad på vad som händer i Sveriges kändisvärld och även vad som sker bland Hollywoodkändisarna1
I en av tidningarna var det ett reportage som beskrev hur Hollywoodmorsorna gör för att inte "förstöra" sina kroppar. Victoria Beckham har tydligen inte gått graviditet tiden ut, utan gjort kejsarsnitt en månad innan beräknad ankomst och direkt efter det har hon gjort ett mammalyft dvs snört in magen igen! Hmmm om man är så mån om sitt utseende att man till och med tar ut barnet tidigare än beräknat så är frågan om man överhuvud taget ska ha rätt att skaffa barn!! Vad tycker du?

Sedan stod det om kändisar som går på dieter under sina graviditeter allt för att inte behöva gå upp ivikt och vara i form direkt efter förlossningen...
Visst är det sjukt hur kan man banta och tycka att man är duktig om man inte går upp mer än 5 kg. Det säger ju sig själv att om barnet får näringsbrist i magen så medföljer hjärnskador!

Så härmed alla (förhoppningsvis några) gravida som läser min blogg bry dig inte om rumpan blir större och benen tjockare och ansiktet som en köttbulle (allas blir det inte men mitt blev det verkligen). Var stolt över din fin stora bula,lilla bula, höga bula eller hängiga bula för i den växer något fantastiskt och den lilla varelsen vill ha mat!!
Och du kan börja äta nyttigt direkt din bebis kommer ut och efter du ammat färdigt kan du banta om du vill det. Men njut av den korta babytiden för den kommer aldrig mer igen!

Och sedan det där tråkiga som bristningar, tyvärr kan man inte göra så mkt åt det för det är ärftligt(hormonellt)så har din mamma och mormor det så är risken stor att du också får det. Men betydelse saknas om magen är stor som en fotboll eller hoppboll. Så ääät! Och är du extra sugen på bakelser ja då behöver nog din bebis det(min egna teori)...


Oj ni ser vad jag kom igång på denna artikel, nu måste jag vila igen!

Vi hörs snart, kram.





Såhär har jag gått klädd sedan i Lördags då influensan eller vad det nu är fullkomligt blommade ut...
Varför jag inte bjuder på en ansiktsbild jo råkar du ha ett litet barn som sitter brevid dig och tittar på skärmen skulle barnet bli skrämt för livet, och det vill jag verkligen inte vara orsak till!



Jag bad Jonas att köpa mig en tidning och han kom hem med dessa tre så nu är jag sanna mina ord uppdaterad på vad som händer i kändisarnas skeva värld:-)

6 kommentarer:

  1. Oj då den där förkylningen slog visst till ordenkligt. Känner själv att jag har en på ingång, men hoppas verkligen inte de blir så mycket av den. Har inte tid att bli sjuk.
    Hoppas du kryar på dig snart kram malin

    SvaraRadera
  2. Stackare! Krya på dig nu och ta hand om dig ordentligt! Mormorn till Hugo var inne på "Våra SMå" idag på uppdrag att köpa armybyxorna från Nova Star! De är ju bara så snygga! Kram Therese/BLONDETTY

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!

    Nu har jag läst inlägget som vi pratade om idag,och ja, man blir riktigt upprörd. Det är som att tala om för oss "dödliga" att vi är FULA för att vi går gravida hela tiden ut, för att vi går upp i vikt, (jag gick upp 22 kg och gör det med största sannolikhet denna gång också, det är på god väg!) och för att vi råkar få bristningar pga av örftilghet som vi inte alls kan styra över. Fy vad arg jag blir. Dessa människor kan väl adoptera barn i stället och göra ngt bra för välrden istället för att hålla på som de gör. Sen tycker jag dessutom att det är fusk att göra sådär, gör som oss andra istället, ät bra och träna efter förlossningen så kan man fåt illbaka så mkt som är möjligt av sin kropp. Men jag erkänner att det är otroligt svårt för mig att njuta och känna mig vacker både nu och i efterhand, för man vet att man inte längre duger, man är liksom passé......

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Malin och Therese för att ni önskade att jag skulle krya på mig! Och vet ni vad det har jag gjort frisk som en nötkärna är jag nu... Kanske tack vare er=)

    Och Amanda... Vad härlig du är, du ser att du gick också igång på vad jag skrev*ler*

    Vi hörs tjejer, kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är på benen igen nu, inte kul att ligga sjuk så länge:(
    Kul att ni ska byggaut butiken även om jag inte har barn själv så är det ju perfekt att kika in när man behöver köpa presenter:)

    Ha en bra helg.

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Jag går igång alldeles för lätt på alldeles för mkt. Jag kan nog lätt hamna i onödiga diskussioner, men denna diskussion tycker jag inte är onödig.

    Tack för din kommentar =). Magen är liten och söt NU haha! Men jag lovar att jag ska vanka in hos er på Våra Små som höggravid, då får du se på annat.

    Och förresten, den nya klädbutiken som skulle öppna, vet du när det skulle ske och vet du vilka märken som kommer att säljas där? Lite nyfiken.

    Ha en bra kommande vecka!
    Kram

    SvaraRadera