onsdag 1 april 2009

Aktiebolaget familjen!


Jag har glömt att berätta om mitt andra företag förutom Våra Små det heter familjen AB!
Jag är VD i det och har en anställd (min man Jonas 35 år) och så har jag två praktikanter (Tindra snart 8 år) och (Neo 5,5 år)!
Jonas har jobbat hos mig länge så han kan vårt bolag ganska bra. Jag delegerar alltid ut jobb på morgonen och ofta ringer jag från Våra Små för att påminna om arbetsuppgifter under dagen!
Det kan vara allt ifrån att lägga i tvätten, hänga tvätt, lämna barnen på barnkalas och inte glömma presenten.
Mina praktikanter ställer jag inte så höga krav på eftersom de går som lärlingar i företaget. Jag försöker dock att lära dem att städa sina egna rum och lite andra småsysslor.
Men som det äkta kontrollfreak jag är som VD så väljer jag oftast att göra städning,tvättning,handling,presentinköp,kontakt med skola & dagis, lägga fram barnens kläder osv själv.

Och vad genererar företaget familjen då...?
Det ger mig inga pengar men i gengäld får jag bonus hela tiden på kärlek, pussar, kramar och företaget har lärt mig att vara lyhörd, stresstålig och det gör att jag alltid känner mig betydelsefull!
Men visst har det gått dåligt ibland och nästan varit nära en konkurs. Dessa tider måste man kämpa upp företaget igen och för tillfället går det som på räls!

:) hälsningar Sofia

4 kommentarer:

  1. Hahaha fy fasen vad bra. Kunde lika gärna ha varit familjen Widéns aktiebolag.

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet stämmer hemma hos oss med!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  3. Du kunde inte sagt det bättre,du är ju helt underbar! Blogga på, det passar dig som fisken i vattnet....:) kram Alexandra

    SvaraRadera
  4. Åh så bra skrivet! Jättefint!

    SvaraRadera