måndag 27 april 2009

Neos första kärleksbrev!


Ikväll när jag kom hem från jobbet fick jag ett kärleksbrev upptryckt under näsan.
Det var min stolta 5,5 åring som fått det och det är så vitt jag vet hans första!
Det var Neos dagiskompis Tuva som skrivit/ritat brevet och Neo berättade att han hade gett henne ett också och att de även hade pussats på munnen...
Jonas min man är också väldigt stolt och pratar om att vi ska lägga kärleksbreven som barnen får i vårt kassaskåp! Jag ser framför mig hur vi tar fram dem och ger dem till barnen när de ska flytta hemifrån och säger vi har spenderat era sparpengar men här... vi har sparat breven till er under alla år*skratt*!
Neo berättade även för oss att han nu är lite kär i Tuva och det är ju en underlig känsla för mig eftersom han har varit kär imig i hela sitt liv...
Vår lilla son sa senast för en vecka sedan att han bara vill gifta sig med mig!
Och ibland säger Neo att han aldrig kommer flytta hemifrån och aldrig skaffa tjej för han vill bo hos oss hela livet!
Hans enda dilemma när han säger detta är att jag och Jonas kommer bli gamla och det tycker han är lite läskigt...
För enligt min 5,5 åring är gamla människor läskiga (det är helt och hållet hans åsikt)!
Ja`nu vet ni det att jag är utbytt för en yngre förmåga men, men vi får se hur länge det varar! Vad jag har hört så är inte gräset grönare på andra sidan...

Go´kväll!Kram Sofia

2 kommentarer:

  1. Å nej nu är vi 3 som är kära i henne sa Oliwer när han fick se detta inlägg.
    Hahaha ja hon är poppis den där Tuva.

    SvaraRadera
  2. Haha, sjukt roligt. Hur underbara är inte dessa medlemmar från Åbergstammen? =P Man skrattar ju så att man dör över hur skön stil dessa kiddos har, iskallt är ordet! Undebart är ett annat!

    SvaraRadera