lördag 18 april 2009

En mysig lördag med barnen!

Idag cyklade vi upp på stan för att handla skor till Tindra och äta lunch!
Vi hittade ett par vit/rosa nike på stadium och efter det åt vi på Njuta.
Det var första gången Neo fick cykla upp på stan med egen cykel. Och vår cykeltur var nog ganska roande för dem vi passerade...
Jag började med ett långt förmaningstal utanför vårt hus om hur långt avstånd vi skulle hålla ifrån varandra och att barnen var tvugna att cykla exakt som mig.
När vi kom utcyklandes från gatan där vi bor fick jag syn på min kompis Malins man och tvärnitade med cykeln utan att säga till!! Och det ledde till att Tindra for in med sin cykel i min och Neo i Tindras hmmmmmmmmmm!
Nåväl efter lite gråt från Neo och mycket förlåt från mig fortsatte vår tur...
Jag kände mig som värsta "gestapon" cykla si och cykla så!
Men, men allt gick jättebra och vi har kommit hem igen levandes!

Jag uppmärksammade även en till sak i dag och det var när vi cyklade till stadsparken efter maten så vägrade barnen att stanna och leka för att det var bara "småbarn" där! Och jag kunde faktiskt bara hålla med i parken var det mest 1-3 åringar. Börjar mina barn bli för stora för stadsparken eller? Vi får göra ett nytt försök snart igen för jag tycker att det är så himla mysigt där!!

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Shit själv hade jag aldrig vågat cykla med Oliwer upp på stan, inte för jag är rädd att han gör något tok. Utan att jag kör ihjäl mig, jag och cyklar går liksom inte ihop. Jag borde helt enkelt inte få vistas i trafiken med en sån. Vilket jag försöker unvika så mycket som möjligt. Kanske ska ta lite kör lektioner av dig hahaha kram malin

    SvaraRadera